BLÖTT!

Allting är blött.

Det har nu regnat konstant här i minst 24 timmar. Ibland ösregn och ibland bara lite dugg, men hela tiden ett evigt pissande från ovan.  Det är verkligen inte samma regn som i Sverige heller. Dropparna är stora som puttekulor och det räcker helt ärligt att du står ute i 20 sekunder för att vara sur rätt igenom.
 

Det är ju i och för sig inte kallt så i början bara sket vi fullständigt i det och låtsades att det var sol. Gick i lugn mak rätt genom störtskur efter störtskur, men nu börjar jag tröttna på riktigt. Allting är verkligen genomsurt.

Det går inte att torka det man har blött ner, utan kläderna jag hade på mig i förrgår är fortfarande lika blöta som dom var när jag hängde upp dem för 48 timmar sedan. Och våran tvättlina, tack Frida för tipset =), som vi har spänt upp fram och tillbaka genom rummet fyra gånger börjar bli överfull och kommer snart dra med sig gardinstängerna ner i huvet på den sovande Martin.


Man blir verkligen opäpp av allt regn. Fan. Trodde jag lämnade Sverige för att slippa det här.


Innan vi drar vidare till nästa land ska vi dubbelkolla 18ggr när monsunsäsongen är för detta är verkligen värdelöst.

En sak som är lite positivt med regnet är att alla vattenfall tydligen blir helt enorma. Imorgon ska vi hyra varsin moped, köpa en karta och trotsa regnet för en sightseeing i bergen här omkring. Ska bli lite äventyr.


Kommentarer
Postat av: Maja

Hejsan.



Hoppas att du har haft en hittills bra dag. Kika gärna in på min blogg, och kommentarer är alltid roligt :)



/Maja

2008-11-12 @ 11:28:26
URL: http://knockmeoutagain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0