Full Moon Party.

Det är faktiskt exakt lika sjukt som alla säger. Vart kommer alla människor ifrån? Världens minsta lilla ö mitt Thailändskaviken som bara glänser till ett par dagar i månaden och lyser upp av neon i alla möjliga färger och basljud som måste höras in till fastlandet.


När man går på stranden på dagen kan man inte ens tänka sig hur mycket folk där är när det är fest. Lite stolar, några som badar, någon torkar av lite skyltar...


Svisch, två timmar senare är det fullpackat med glada fulla och festsugna människor. Sprit och öl dricks hinkvis o det är inte längre än 10 minuter mellan gångerna folk försöker sälja knark till en.


Det är verkligen skönt att vara på ett ställe där alla har samma intresse. Fest, FEST, FEEEEEST! Det är ingen som säger;


- Njae, jag har bestämt mig för att ta det lugnt idag..


Eller;


- Kan inte, ska upp tidigt imorgon..


Det existerar inte. Alla är här för att festa och ha kul så länge man bara orkar. I mitt fall så var jag rätt slut vid 6tiden på morgonen så jag somna säkert vid sju. Men när vi drog in till stan på eftermiddagen efter ett par välbehövliga timmars sömn, var det fortfarande folk som dansade och då hade festen hållt på i nästan 24 timmar.


Men ändå är dom jag har pratat med inte så överförtjusta.

För det första, det spelar ingen roll om det är 3000 pers eller 33 000 pers. Man hinner inte snacka eller dansa med alla ändå. För det andra så var det var typ 90 % engelsmän/kvinnor, och ja, vi har kanske inte fått det bästa intrycket av detta bleka, feta, dyngraka, folkslag. Det tredje som gör att jag inte tycker detta är paradisfesten på jorden är ju att det bara är trance överallt.

Det är jättesvårt att dansa med folk som gillar trance!

Alla står ju liksom bara och vevar för sig själva i en enda stor klunga. Det är ju inte direkt några dancingskills som behövs för att hoppa upp och ner till en evigt pumpande bas.

Men men , nu har vi i alla fall vart där!



Kommentarer
Postat av: linus

nils skriv mer om ladyboys o regn, livet känns lite lättre här hemma då.. e sjukt avundsjuk på er.

2008-11-15 @ 16:44:43
Postat av: Nils

Okej lovar... idag e jag hemma och tar det lungt istallet for att festa.. duger det? kanner mig trakig!

2008-11-15 @ 17:18:29
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: linus

jo de funkar...

2008-11-16 @ 17:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0