Flores och Lumbanbadjo(stavas?) imorgon!

Jag och min kare van Joel tar oss imorgon via flyg bort till ostra Indonesien och Flores. Jag hade saklart foredragit att ta nagon skon trabat, men det fanns inga som hade ett rimligt pris och avgang inom nagra dagar. Sa flyg blir det helt enkelt.

Nu ska det jagas djavulsrockor och komnododrakar sa in i..

Overlever vi sa ses vi!

http://nyheter24.se/multimedia/dynamic/00084/komododrake_84362w.jpg
Drakarna biter sitt byte och sen later de salivet gora jobbet. Salivet innehaller namligen sa mycket bakterier att saret inom nagra dagar har blivit sa infekterat att vildsvinet/radjuret/park-rangern/gossen trillar av pinn. Myyyyysigt!


http://costa.rica.typepad.com/photos/costa_rica/mantaray_catalinas_copy.jpg
Djavulsrockor. Egentligen vet jag ingenting mer om dessa mustar an att de kan bli upp till fyra meter mellan vingspettsarna. Antar att de lever pa dykare och sjogras.

Kommentarer
Postat av: Den Vackra morbroden

Djävulsrockor lever enbart på plankton.

Skulle vara en sensation om den började

äta Nilsar!=)

Men därimot dessa "drakar" .Dem spottar säkert inte i flaskan om den innehåller en gosse från Sverige!

Så se ner!



Ha de

2009-04-14 @ 12:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0