På väg hem!

Så nu om exakt cirka runt sju timmar ska jag ta taxin till flygplatsen och lämna Indonesien. Känns faktiskt riktigt ledsamt även om det inte bär av hem direkt. Två dagar i Kuala Lumpur och sen en så kallat overlay på Stanstead i London 16 timmar innan jag tar flyget till Säve. (Folk som ska/känner/har hört talas om folk som är där samma tid får gärna skicka vidare medelandet att jag är fett på en fyra i rad turnering. Jag har med mig fyra i radet!)

De var en del människor som sa till mig innan jag åkte att "-sex månader är för länge" "-du kommer längta hem efter fyra"
Man kan säga att de hade lite rätt men mycke fel. Jag har haft lite hemlängtan då och då, redan efter två månader. Men att sex månader är för länge är bara Bull!

Jag älskar att resa, möta nya människor och se nya platser, känns som om jag hade kunnat hålla på sex månader till.
Men men, lämnar jag Joel och tar mig hemåt. Nya tag, och nya drömmar att kämpa för innan det bär av igen.
Läste precis att Jennie har hört min mor säga ordet "chilla" live och bara det är ju något helt enormt att komma hem till.

Hoppas du mår bra Gangsta-mor och kom ihåg att du har lovat mig Svensk julmat när jag kommer hem!! Det har jag skriftligt bevis på! REVBEN!!!!!!

Kommentarer
Postat av: far

Vi har just slaktat griskultingen, tyvärr är han rätt liten. Men prinskorv har vi. Julklapparna ligger under påskriset. Till helgen kan det bli en och annan sillbit.

2009-04-19 @ 20:12:52
Postat av: Nils

Låter underbart!

2009-04-20 @ 07:59:40
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Helena

Påskmust kan ju vara guds gåva till människan. Har du tur kanske du hinner köpa en kvarglömd flaska i nån affär när du kommer hem. Och jag vet att det inte är nån vidare tröst, ens är i närheten av att väga upp det faktum att det faktiskt är rätt jobbigt att komma hem till vardagen igen, men man får fästa sig vid småtingen. Dessutom passar det ju säkert rätt bra ihop med ditt utlovade julbord. Julbord i april... Klockers!

Och jodå, jag finns här. Kanske något frånvarande stundvis, men jag jobbar på det. Häpp!

2009-04-20 @ 09:25:23
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

Jag har en flaska julmust kvar

2009-04-20 @ 11:03:10
Postat av: Den vackra morbroden

Jag har pepparkakor kvar och Emelie,vet jag har julöl!

Bara ta vägen förbi när du landat på Säve! =)

2009-04-20 @ 18:54:32
Postat av: Emelie

Jepp, julölen står här och väntar :-)

2009-04-20 @ 20:20:25
Postat av: Nils

Tur att man har en så underbar släkt=)! Jag kommer och våldgästar er alla!

2009-04-21 @ 09:53:04
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0