En idé..

Lite inspirerad av den här killen, som kastar tärning om alla beslut i livet har jag fått en idé. Från och med att vi kom hem från roadtrippen tog det ca sex timmar innan jag kom ihåg hur otroligt roligt, givande och spännande livet hemma i göteborg är som sjukskriven och fattig.

Så för att ha någonting att göra satte vi genast och planerade nya roadtrips. Borås och Fredrikstad i Norge väntar troligtvis besök denna veckan läser jag i stjärnorna.



Men tillbaka till tärningen. Jag tänkte att jag helt enkelt skulle fiska lite kommentarer och få er läsare att för en gång skull få påverka lite. Jag tänker helt enkelt kasta tärning om vad jag ska göra nästa gång jag har tråkigt så att vi får lite action i tillvaron. Kriterierna och reglerna är; Inget dyrt och inget som ger mig ett längre fängelsestraff (Måste ju vara tillbaka på jobbet i slutet av september).

Det jag kommit fram till än så länge är;
1a - Svepa åtta starköl. Kan bli jättekul eller väldigt väldigt deprimerande. Vem vet.
2a - Blondera håret så vitt som möjligt och lyssna på scooter konstant i 48timmar.  Jag HATAR scooter.
3a - ?
4a - ?
5a - ?
6a - ?

Så nu får ni ta er samman och hjälpa till här, någon av alla sjuttio som läser här måste väl ha någon liten idé! Mowgli och Martin brukar ju vara kreativa med ideér i alla fall=)

Kommentarer
Postat av: Pappa Mackan

okej jag kom inte på något du ska göra.

2009-08-04 @ 22:50:08
Postat av: Nils

Fan. Försöök nu Maickipackedipack!

2009-08-05 @ 01:11:24
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Helena

Gå ut och hjälpa minst tio pensionärer över gatan, gå omkring och låtsas vara förståndshandikappad på Liseberg så du får åka allt gratis och gå före i kön, ställa dig på stan med en skylt; "Free Hugs"(sjukt bra raggningsknep dessutom), ha Sagan om ringen-maraton i nördtappning (dvs iförd full Gandalf-outfit), lära dig att tillaga en perfekt bea-sås från scratch (sjukt bra skill att ha), sticka en sjukt lång halsduk i alldeles för många olika färger, börja skriva på dina memoarer (iof bara att copypasta bloggen egentligen..), eller varför inte ha ett minirave med dig själv och en ficklampa..?

2009-08-05 @ 06:59:17
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Syrran

En fråga.. Varför äger du typ 3 scooter skivor då???

2009-08-05 @ 14:50:37
Postat av: Pappa Mackan

AAAAA knäckt!

2009-08-05 @ 17:14:05
Postat av: Hugo

haha scooter nisse! harder faster scooter.

NR3 är att du måste köpa bohemkläder och spara mustach i en månad

2009-08-05 @ 22:56:25
Postat av: Martin

Oj oj oj Nils...



Ska sova på saken.



2009-08-06 @ 01:10:47
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Nils

För det första; VAFAN VILL DU MOA! hahaha Det har jag INTE! Det blir stryk nästa gång jag kommer hem!



Tack Helena! Sagan om ringen marathon i full mundering, göra beasås från scratch, och sticka en halsduk är bra ideér! Kan vara kul och tar lätt död på dötid=) hehe



Spara mustach är inte heller en dålig idé, eftersom min skäggväxt ligger efter de flesta i 12års åldern kommer den se sjukt kul ut. Vi kan ha checkups var sjunde dag=)

2009-08-06 @ 01:16:06
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: En av dina 70 läsare

ring eniro 118118 och fråga vem som har telefonnummer 040 96 28 47

2009-08-06 @ 11:19:11
Postat av: Martin

Busringa Magnus Samuelsson och säga att du tycker "han är lite homo."



Spela in samtalet som bevis. Det går med alla moderna mobiler.



Raka av all hårväxt på huvudet. Ögonbrynen också.



Ska tänka mera...

2009-08-06 @ 19:18:57
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Hum hum.. Ställ en otroligt ointeligent fråga till närmaste främmande person. T.ex. vart närmaste Konsum är när du står utanför huvudentren..



Åk med första bästa spårvagn till dess slutdestination, leta upp det mest kulturella du kan hitta och gör psycho-eyes bilder vid dem som du sedan lägger upp på bloggen.



Arrangera studiebesök på olika företag för att sedan komma dit och säga att du inte har tid att komma egentligen, och sedan gå.



Kommer inte på något mer för stunden. Bra idé dock. :)

2009-08-08 @ 13:33:36
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0