Gipstricket, bäbistricket och hundtricket.. All-In-One!

Häromdagen var jag och hälsade på boysen på jobbet. Vi har blivit en hel trädklättrarmaffia på fem gubbs, plus grishunden, nu när chefen har nyanställt. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba igen om mindre än en månad både för att tjäna pengar igen men också för att vi är ett så skönt gäng. Tror utan problem att det kan bli några nya sköna "profiler" om galningarna som kastar sig runt i träd hela dagarna. I vilket fall..

Den nyaste och yngsta medlemmen i gänget är knappt fem månader gamla Wilma som inom en snar framtid går förbi pappa Chefen i både styrka och intellekt. Hon är en riktigt cool liten tjej och det rycker nästan i mina icke-existerande äggstockar när jag leker med henne. I vilket fall nr2.. (Hon är så söt att jag tappar tråden)

Jag och Chefen gick från jobbet till hans lägenhet mitt i stan och jag märkte redan efter att vi passerat första spårvagnshållplatsen att någonting inte var som det brukade. Vi hade antingen vart med på efterlyst dagen innan, plötsligt blivit svinsnygga eller så hade någon av oss gylfen JÄTTE-öppen. Alla brudar vrålspanade in oss! Efter att ha kollat båda våra gylfar så diskret det bara gick och frågat herr Chefen om han "Baxat" några bilar på sistonne kom jag fram till av vi helt enkelt måste ha blivit ubersnygga de senaste 10 minuterna. Nöjd med det klappade jag grishunden lite.. och då gick de upp för mig.. Hundtricket. Grishunden är ju helt sjukt söt och klås med hästlängder av lilla Wilma.

Hund-bäbistricket och som inte det var nog så hade jag även armen i gips. Vi föll in i alla kvinnors alla olika smaker! För den slimmade hästtjejen från landet hade vi en söt liten hundvalp. För den mogna karriärskvinnan som aldrig i livet skulle vara mammaledig i mer än 34 arbetstimmar hade vi en liten flicka som vi män gladeligen skötte utan någon kvinnas hjälp. (Dom visste ju inte att hon enbart sov eftersom mamma hade nattat, matat och gungat henne till sömns tio minuter tidigare och bara lämnat över henne fördigbytt och sovande=)) och som pricken över I;et för alla som hatar djur och barn(sjuka människor, men ibland ändå snygga) killen med armen i skena som kan behöva lite ömhet och omvårdnad.

Gipstricket är något som faktiskt fungerar förvånansvärt bra. Given öppnare..
-Och vad har du gjort med armen?
-Ge mig ditt nummer så ringer jag kanske en natt och berättar?
..som aldrig slår fel.

Det är därför jag hela tiden bryter armarna. Sjunde gången gilt!

Blir troligtvis många fler bäbis-hund-gips-prommenader i framtiden. Frisk luft är så himla bra för kropp och själ... WIN!

Kommentarer
Postat av: Sara

Yeeeees! He's back! :-)

2009-09-01 @ 07:44:20
Postat av: Lena

Absolut!!! Nu känner vi igen dig. hahaha

2009-09-01 @ 09:21:23
Postat av: Anonym

Hahaha, två killar ute o går tillsammans med barnvagn o hund....visst kan de va så som du sa men de kan ju oxå vara så att man trott att ni e ett par som adopterat...=) man vet aldrig ;)

2009-09-01 @ 14:08:44
Postat av: Nils

Haha! Va kul att ni tycker det=) Och till anonym.. Fan! När jag äntligen hade fått till en WIN! så bara förstör du den sådär.. ;P

2009-09-01 @ 19:10:15
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Jennie

sorry glömde skriva namn sist gång, jennie heter jag =) tyckte bara de va lite kul för de va de jag trodde du skulle komma fram till att folk stirra för att de va en ovanlig syn, haha sorry ;)

2009-09-02 @ 20:50:10
Postat av: Anonym

hahaha, sjukt bra! =)

2009-09-21 @ 08:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0