KLANT!

Som ledare i gänget som (bara) jag och Hugo är med i har jag på min ansvarslista att veta vart vi ska, när vi ska det och boka biljetter så att det händer. Hugo's ansvar är att alltid ha en koffeinnivå på minst 3promille så att han fungerar någorlunda i kroppen och skallen. Nä förlåt Hugo, du är även riktigt duktig på att se till så att vi får i oss nyttig kost!

Men nu efter megatabben jag gjorde idag lämnar jag över rollen till Hugge och degraderar mig själv tills jag jobbat upp mig från vad lång-tobbe skulle kalla värdelös-gropen igen.

Planen var nämligen att vi i morgon efter min läkartid skulle hoppa på en buss till Fredrikstad i Norge och hälsa på vår kära vän Persson. Något som vi har haft ungefär två år på oss att göra men som bara inte har blivit av. Jag ska vara hos läkaren klockan nio så jag bokade bussen vid tvåtiden. Trodde jag..

-När var det bussen skulle gå nu igen?
-Runt två tror jag.. Kolla sms-biljetterna i min mobil, där står det exakt..
Hugo plockar upp min mobil.
-Nisse..
-aa?
-Du är hjärndöd.. HAHAHAHAHA!
Du har ju bokat biljetterna klockan 01.55!!!
-Ja, jag ska ju till läkaren på morgonen..

-Nils.. Klockan 01.55 är inatt.. Om fyra timmar närmare bestämt..

Sakta gick det upp för mig och jag kände mig som om jag var snäppet dummare än blondinerna i collegefilmen Fired up.



Nu kommer det.. Snart.. Nu då.. NU!.. Fan.. FAAAAAAAAAAAIL!!!

Norge blir helt enkelt uppskjutet till nsta vecka. To be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0