Jack, Rose, tårar och 15h Buss..

Så efter att äntligen kunnat samla ihop av vad som fanns kvar av våra potatissäckskroppar och bussryggstödsryggar och anlänt till Engelsviken utanför Fredrikstad blev resan genast värd plågorna.
Persson i högform är roligare än Robert och Björn Gustavsson tillsammans och vi har inte gjort annat än att skratta i två dagar.


Det finns ingen biograf i Fredrikstad, men teater kan man spela vart som helst. Här ser vi en nytolkning av Titanic med Hugo i rollen som Rose och Persson som Jack. Måste säga att han är strået vassare än Leo just när det gäller kärleksscenerna.. 


Jack har avlidigt och Rose sörjer sin älskade.. Slut och applåderna rullar in..



Blev ganska chill med lite öl på hans jobb ena dagen och middag "in på byn", som norrmännen säger, Fredrikstad den andra efterföljt av filmkväll. Två timmars sömn och sen lämnade vi Engelsviken för att ta oss till Fredrikstad, för att därifrån ta oss till Oslo och för att därifrån ta oss vidare till Stockholm och sen slutligen Gävle och Hugos farsmors Bullaj och sajft!
 

Femton timmar buss blev det allt som allt de klarade vi av med hjälp av; Värmlandstidningen, det sista batteriet på datorn, regestreringsplåtsnummerleken, korsord, godis, reta varandra, brottas och sova. Sova står mest för Hugo vars koffein-nivå i blodet vid det här laget låg långt under miniminivån (3 promille). Då vi skulle stiga av i Stockholm för att byta var hans fömåga att prata sedan länge försvunnen och jag fick springa till seveneleven och köpa en kaffe och sen förbi Plattan på Sergelstorg för att köpa en kanyl för att sedan föra in koffeinet rakt i hjärtat på honom pulp fiction-style, bara för att få honom av bussen.

Vi startade i Engelsviken i gryningen 05.55;


Och kom fram i skymningen 20.35;



Kommentarer
Postat av: Syrran

Hugo ser smart ut i glasögon ^^

2009-08-14 @ 15:48:27
Postat av: Alexandra

Hej! Ska på semester i Thailand och eftersom ajg har följt din blogg när du varit och rest runt i Asien så tänkte jag fråga dig vad du kan rekommendera i Thailand om man vill bli brun men samtidigt inte vill vara på ett typiskt semesterställe? Svara gärna till min mail om du känner för att svara =)

2009-08-14 @ 20:58:32
Postat av: Carolina

Hej hej:P jag vill bara säga att jag älskar din/eran blogg. ni verkar ha SUPER kul på era resor, jag hade en roadtrip inbokad denna sommar, men alla mina vänner dissade som alltid så jag vart hemma. men men fortsätt res och skriv om det, verkligen jätte kul att läsa om:D

2009-08-14 @ 21:25:49
Postat av: Tobias

nisse vafan hälsade ni inte på mig i oslo?? sitter här å gråter över det nu.

2009-08-15 @ 13:09:26
Postat av: Mowgli

Alexandra, åk inte till Thailand om du inte vill till ett typiskt semesterställe. ;)



Seriöst svar då. Koh Samet är enligt mig den bästa ön i Thailand än så länge. Kritvit strand, turkost vatten och nästan inga vita människor. Däremot kommer det många bangkoksbor under helgen till ön. Och dom säger att denna ön har stört % sol i Thailand överlag. Ligger inte speciellt långt bort från Bangkok heller.. 5 timmar med buss ungefär.



Carolina - Dissar kompisarna dig och din roadtrip? Åk själv då. Man träffar alltid någon udda person att tjöta skit med. ;)

2009-08-15 @ 15:11:45
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Nils

Jag kan inte annat än att hålla med Mowgli Alexandra, Det är svårt att hitta en kustremsa i Thailand som inte är turistturist. Koh Samet var jag aldrig på men många säger att det är riktigt bra där!



Fan Tobbe du skulle ha bjudigt in oss så hade vi lätt kommit! Hde vart skitkul! Vi får ta dig och Matte nästa gång=)



Mowgli kan han Carolina. Som Stenmark sa - De e bara å åk!.=) Hehehe någon moster måste du ju ha någonstanns som du kan hälsa på! Tack för att du gillar bloggen i alla fall!=)



puss på er alla

2009-08-15 @ 19:29:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0