Alla barnen..

..såg på bra TV utom Nils, han tittade på The Hills.

Äntligen har jag fått mig min egen Alla barnen- historia. Går inte att räkna tillfällena då människor i min närhet har försökt att få pils till att vara ett ord. Nils.. Pils.. ner.. Höhöhöhö.. FAIL! Jag tackar min mockasin Harald (hans mamma är min kusin= mors kusin= Mockasin) som under vår trötthetspeak lördagkväll efter två dagar snowboard och skidor klämmer ur sig denna, min första, allra egna "alla barnen-" WIN!

För övrigt var helgen med släktboysen, morbröder och syster Moa med pojkvän riktigt skön. Mina två mockasiner och en kusin gör alltid så att jag känner mig en miljon år gammal när dom får mig att komma på mig själv med att helt ärligt varje gång jag möter dem säga..

-Fan va du/ni har växt!! Neeej, jag är en miljon år gammal, vem fan säger såå?
-Tack farfar, själv ser du döende ut. Reumatism?.. Tre par pigga och tykna skitungar som troligvis har fyllt nitton allihopa nu eftersom dom var mellan fjorton och sjutton i helgen hoppar genast på mig och försöker brotta ner mig i soffan..

Jag vinner givetvis varje gång, men enbart eftersom dom ännu inte har listat ut att lårbenshalsen är min akilleshäl.

Över till det som är viktigare än familjen. Min nya snowboard. Den var riktigt skön och eftersom det tydligen är den bästa säsongsinledningen snömässigt i Hemsedal på trettio år fick den verkligen visa vad den gick för. Riktigt roligt och jag satte några pheta 360's, vilket jag var mycket glad över i 3,2 sekunder tills min arbetskamrat Ted körde in före mig på nästa hopp och klämde in en 'backside rodeo 720'. För er som inte är superskillade i snowboardlingo - längre namn=svårare trick. Jag blev som Martin hade utryckt det Ägd!

Snöabstinensen blev inte i närheten stillad utan snarare tvärtom. Som tur är bär det av till Trysil om två veckor. Sen förhoppningsvis Hemsedal igen över nyår (Snääääälla Rickard låt oss låna din husvagn!) och sen Italienska alperna vecka fyra.

En sak som faktiskt överaskade mig själv i helgen var att jag trotts möjligheten att hänga på min arbetskamrater som också var uppe, ut och festa valde bort det för att ta det lugnt. Jag kände inte för att gå ut. Vet inte vad som slagit i mig men det håller i sig. Mycket roligare att hänga med mina pubertetsstinna småkusiner. Tror faktiskt att det blir en lugn helg nu kommande också. Ska faktiskt bli riktigt skönt. FAAAAAAAAN JAG ÄR EN MILJON ÅR! FAIL!

Eftersom min svulst till kamera inte är jätterolig att släpa på i backen blev det inga åkbilder. Men här sitter i alla fall Emil och Moa, jag, de tre småttingarna och Morbror-Hans och blir inspirerade av diverse snowboardfilmer.


Kommentarer
Postat av: Mowgli

Kul inlägg Nils!

Fast har du blivit lite sjuk? :o Inte dricka öl.. Är det lite vietnam-feeling där? passar nästan in tidsmässigt också. Eller ja. Mellandagarna iaf. Ett tag kvar. Oo

2009-12-09 @ 05:58:26
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Nils

Shoo! Jepp, juletid är min nyktra tid. Känner du fört kan du ju alltid komma över så att vi kan gråta lite till Titanic tillsammans. HAHAHAHA! Fan va sjukt det var när man tänker på det, vi måste verkligen ha vart sjukt nere.

2009-12-09 @ 14:00:37
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0