Hatar alla människor!

Det var då fan va vi går in hårt för att totalförstöra vår värld och sänka jorden och alla dess invånare så fort vi bara kan. Petter rekomenderade denna dokumentären till mig och efter att ha sett den blev jag så jävla förbannad. VAFAN håller vi på med! Korupta helvettes maskin till landsstyre i Costa rika och hjärndöda glupska kineshelvetten!

http://svtplay.se/v/1800446/dokumentarfilm/sharkwater?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1800446/sb,p115254,1,f,-1

*Varje timma dör 15 000hajar. Bara för att nån i Asien har fått för sig att om man äter hajfenor så blir man friskare, vilket är helt osant.

*Vi människor har enligt filmen lyckats utrota 90% av alla hajar.

*Elefanter dödar mer människor än hajar. Ändå hatar vi hajar och ingen hjälper dem.

*70%av allt syre vi har i vår atmosfär kommer ifrån havet och plankton. Fiskar äter plankton och hajar äter fiskar.
Finns det inga hajar som äter upp fiskarna, blir fiskarna för många och äter upp allt plankton. Vi får inget syre. Alla dör.

Inte ens ett FAIL! är starkt nog för att beskriva hur misslyckat detta är.

Såg en gång en dokumetär om chimpanser. Dom är också illa ute. Men då intervjuade de i alla fall en man som bodde på kalhygget som en gång hade vart chimpansens regnskog. Han sa -Jag hade velat se den far som valde en apa framför sin familj. Antingen hugger jag ved och vi fryser inte ihjäl och kan laga mat, eller så gör jag inte det och vi fryser eller svälter ihjäl.

Detta argument får en att lättare förstå att det är ett ilandproblem att bry sig om utrotningshotade djur. Har man en utrotningshotad familj är det klart att dn kommer i första rummet. MEN, hajfenslangarna är rika maffiosos som håller på med en industri som drar in miljoner. Enligt filmen är hajfena näst efter knark och vapen den mest lukrativa smuggling du kan hålla på med.

Se filmen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå vad glad jag blir att hitta nån som blir upprörd och arg över det här! trodde nästan hoppet var ute! :P



2009-12-19 @ 10:51:36
Postat av: Anonym

fyfan vad jag hatar sånt. det är helt sjukt.....

2009-12-19 @ 14:57:51
Postat av: Mowgli

Hahaha. Detta är lite komiskt på ett sätt.. Världen går under på tusen olika ställen och sätt och allt är människornas fel. Igår sket sig miljötoppmötet i Köpenhavn och så ser jag ett seriöst inlägg från dig Nils. antog nästan att det skulle handla om just de.



Men icke då. Du har gått och lackat ur på att människor dödar hajar. Hajar. Du gillar ju inte ens djur Nils? :)



Fine, jag skulle troligtvis bli riktigt arg jag med om jag såg dokumentären och tappa tron på människan lite mer än vad jag redan gjort..

oväntat inlägg. :)

2009-12-19 @ 15:09:39
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Carolina

Fy fan va jag blir förbannad! HATA att folk ska hålla på och döda/förstöra VÅRAN planet, det är inte bara deras, inte bara min, det är allas. vi borde ha en världs omröstning om detta tycker jag.



Ska nu sprida ut denna dokumentär på alla sidor jag känner till, tack för att du tipsade om den.

2009-12-19 @ 23:44:37
Postat av: Anonym

Människan utrotar 50 000 - 55 000 arter varje år!

2009-12-20 @ 10:43:03
Postat av: Hmmm.

Det är fel på allt.



Och angående 50-55000? Bara så lite?

2009-12-21 @ 14:33:19
URL: http://freedocumentaries.org/
Postat av: Hmhm.

Mer!

Postat av: Anonym

ja arter... inte antal djur.. det är ganska mycket skulle jag vilja säga!

2009-12-23 @ 17:01:37
Postat av: Micke

Usch! Vi fick se den filmen på båten på Whitsunday Islands.. Riktigt skrämmande och jobbig film att se.

2009-12-26 @ 04:39:37
URL: http://fortitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0