Det borjar likna natt!

I borjan av min backpackerkarriar lyckades jag bli lurad av en minigris i Bangkok, kopa ett par tofflor for 2000Bath (18 par flipflops kostar inte sa mycket), ga pa zoo i beckmorker, och det varsta av allt, forfolja den asiatiska regnperioden/vintern igenom tre lander...

For tre dagar sedan lamnade jag och min resekamrat Lindsay, Kota Bahru for att ta oss till en o i ostra Malaysia. Jag som, fast jag har blivit battre, nast intill aldrig oppnar en lonley planet, visste i runda slangar inte ett piss om on, inte ens namnet faktiskt.

Nu vet jag battre. Perhentian Kecil ar den vakraste o jag nagonsin vart pa.


Turkost vatten och koraller i gryningen


Piren vi anladde till


Det ar verkligen en paradiso. Men saken ar den att under December och Januari, da monsunstormarna harjar som varst ar den helvettet och helt obebodd.

Vi lyckades pa raflyt tajma in och komma fyra dagar efter sesongsstarten. Jag skulle gissa pa att vi var bland de forsta 20 turisterna pa on detta aret. Varav de flesta av dessa bodde pa vastsidan. Efter en tiominuterstrek, efter Ton Sai bergsklattringen med full mundering var detta ingenting, igenom djungeln kom vi fram till ostsidan och Long Beach.

  




En helt orord strand. Inte ett enda forspar i sanden. Det var bara en enda restaurang och tva olika boenden oppna, givetvis till halva priset pagrund av sesongsstart. Det blir helt enkelt inte battre an sahar tankte jag och slog mig ner i sanden och njot.

Men det kunde det. Pa vag over till on traffade vi tva andra skandinaver som vi slog folje med.
 
Stek-Sten. Skitskon karriarsinriktad kille ifran sthlms innerstad som pastar att han inte ar stekare, men mycket talar emot.
Board-George. En lika skon men lite aldre man ifran Finland som har bosatt sig i Portugal och numera bara vagsurfar sig igenom livet. Talar Italienska, Spanska, Portuguisiska, Finska och Engelska. Och reser med en surfbrada!!!


Board-George, den yngsta 57-aring jag nagonsin traffat.


Sa nar vi hade checkat in i vara Bungalows och tagit oss ner pa stranden for att bara smalta lyckan over att ha en hel kritvitstrand for oss sjalva och ett turkosfargat hav som bara vi kan kissa i, kommer George som tydligen sett mina langa blickar pa hans brada, over och fragar om jag vill testa!

Jag som trodde att livet inte kunde bli battre har plottsligt en helt ny slags brada under fotterna och lyckan ar fullandad. Vill inte overdriva och skriva att den stannade under fotterna sarskilt lange, men upp kom jag, och glad var jag!


Lindsay lyckades inte fanga mina staende poser, men har ar jag iaf i vattnet pa bradan=)


Board-George berattade att nagon kand surfare en gang hade sagt i en tidning att surfningen hade forstort hans liv. Efter att ha borjat surfa var det ingenting som gav honom fullstandig lycka igen. Ingenting forutom surfning i alla fall. Jag ar inte riktigt dar annu, men jag kan inte direkt saga att mina forsta timmar pa en surfbrada fick mig att langta mindre ner till indonesien. EN MANAD SURF! HERE I COME!


Kommentarer
Postat av: Dennis

Tjaba tjena hej!



Kan meddela att idag hade vi -19 uppe i Umeå...sweet

2009-02-13 @ 13:36:59
Postat av: Nils

Jag skulle gissa på att vi hade runt +35C i Kota Bharu igår=)

2009-02-14 @ 03:28:47
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0