Molnmaskin

Vulkanbestigardagen kunde ha startat som planerat halv tre på morgonen. Men eftersom vi, ovetande om att vi hade bytt tidson gick upp en timma för tidigt så startade dagen redan halv två.


Soluppgang.


Pa mindre an 30 timmar han vi ta oss ifran Singapore till Surabaya med flyg, ifran surabaya till en mindre stad jag inte kommer ihag namnet pa med buss, ifran den mindre staden jag inte kommer ihag namnet pa med en Bemo(indonesiens tuk-tuks) till en annu mindre by som jag inte heller kommer ihag namnet pa. Darifran akte vi med jeep upp pa en vulkan och ner igen och sedan tillbaka till den namlosa storre staden for att darifran ta oss med buss, till ett stalle dar det fanns en farja och over ett hav med farjan och sen en buss.. en bemo.. stad.. English anyone?.. en taxi.. by?.. bat?


Bergsbestigarjeepen.


Hangde du inte md pa ovanstaende? Inte jag heller.. Eftersom vi forflyttade oss sa effektivt och for en gang skull lyckades tajma in sa att varenda byte mellan flyg/buss/bat/taxi/bemo aldrig hade langre vantetid an 10minuter var jag vid ungefar 15h av upplevelser och vulkanbestigningar sa slut at jag bara slussades runt av Lindsay som pa nagot mirakelost satt kan leva pa 2 riskorn och en kvarts timma somn per dygn.



"It's a beutiful day" med U2 i oronen sag jag for forsta gangen i mitt liv en vulkan. Aktiv dessutom.


Vid ett tillfalle runt 20 timmar in i extrem-upplevelse-rese-vulkansbestigar-dagen da vi befann oss pa en busstation i en annan stad, som inte ens dom som bor dar kan komma ihag namnet pa, gick jag i min hungerssomnbristsdimma tva steg bakom det blonda haret som var det enda jag kunde fokusera pa for att halla mig pa ratt kurs. Da hor jag nagon ropa mitt namn ifran andra sidan bussterminalen och inser att det ar Lindsay. Tjejen framfor mig visar sig vara en svenska som vid det har laget maste ha trott att jag forfoljde henne for att rana henne eller nagot.

Det basta med extrem-upplevelse-rese-vulkansbestigar-dagen var anda Vulkanerna.

VI borjade som jag skrev tidigare med att ga upp en timma for tidigt. For att hinna med morgon gympan givetvis. Sen hoppade vi in i en jeep och skumpade i kraftig uppforsbacke i ca 2 timmar. Det var ju som sagt mitt i natten och man sag inte mycket langre an 2-3meter ut i morkret. Senare insag vi dock att vi med en trasig framlyckta och bara halvljus hade akt pa vagar halften sa breda som jeepen brevid avgrundsstup. Det var i alla fall vart det. Inte ens min vardelosa kamera kan gora dessa bilder ovardiga.


Soluppgang.

Helt sjukt vackert.

Vulkankiosk mitt i askan, 250trappsteg, vulkan.

Lava och de forsta 50 trappstegen.

Mustig rokmaskin. Senast den hade ett utbrott var 2002.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhhhhhhhh fan va fett, märkte du ditt revir?

2009-02-26 @ 22:01:00
Postat av: Hugo

eller som vi säger på svenska:

Did you put your ollon on it?

2009-02-26 @ 22:02:44
Postat av: anna

fyfasen så jäkla vacker naturen kan vara!! vilken upplevelse!!

2009-02-27 @ 11:19:13
Postat av: Berndt

Jo fotot e toppen på vulkanen !!

2009-02-28 @ 04:06:31
Postat av: Nils

Gissa? Blopp.. Claim! Lindsay vagrade dock fotodokumentera detta.. VEt inte varfor..

2009-02-28 @ 12:30:55
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0