Karma krasch!

Igår hoppade jag, Katrina och Kelsey (tjejerna jag och Mowgli firade nyår med) på en båt till Bamboo Island. Båten dit tog en timma men resan var helt underbar. Jag bara låg på däcket och lyssnade på Ted Gärestads -Vilken härlig dag, och njöt.


Kelsey och Katrina redå att hoppa på båten..


Men, väl i land hände det som inte får hända. Som jag skrev tidigare så ollade jag Ankor Wat i brist på kunskap om ollningsetikett, så mitt karmakonto förlorade 1100poäng. Visst har jag gjort en del bra gärningar i livet, men hur god jag än varit så är ett bakslag på 1100 päng på en dag mycket kraftigt. Jag hade inte råd att förlora en enda poäng till.

Då börjar jag skratta åt en kille med förlamade ben. Fan! JAG VISSTE INTE! Han kollade på mig och skrattade där han låg och guppade med sin flytväst i vattnet. Hahaha, jag skrattade artigt tillbaka tillbaka, antog att det bara var Mohawken eller nått som roade honom. Det brukar nämligen hända. Sen slutar han skratta och kravlar upp på stranden. Liksom drar sig upp med armarna. Jag fattar inte varför men antog att han höll på med någonslags teatershow där han skulle föreställa Robinson Crouse som flyter iland på en öde ö. Jag flabbar vidare.. Han skrattar inte nu utan ser allvarlig ut där han kämpar upp för stranden genom att bara använda armarna.

Shit! Killen går verkligen in för den här rollen=) Ska bli kul att ta en öl med honom senare, en ny Martin med en massa historier och roliga karaktärer på lager.

Jag fortsätter att skratta.. Gapskrattar nästan nu för det ser ut att göra riktigt ont när han väl kommer till gräset.. HAHAHAHAHA! Hur länge ska han hålla på egentligen, börjar nästan bli lite väl mycket.. hahaha ja, jag har fattat du e strandsatt, hahaha Robinson Crouse hahaha.. jag fattar.

DÅ! Då, ser jag den. Rullstolen. Hans mål är en rullstol som står och väntar på honom en bit upp på stranden. Jag slutar genast skratta. Han ser argt på mig. Samma min som förut, men nu inser jag att det inte är Robinsons min. Det är Katchakaplis min. Han är ifrån japan och föddes med en förlamning som sträcker sig ifrån midjan och ner.

SKIT!

-Jaha, säger jag till Kelsey och Katrina efter att jag har förklarat situationen.
-All I mean is that, dont be suprised if I fall down dead today.. A cocconut in the head, drowning, dangerous snakebite, landmine. Its 99% sure that it will happend. Im now 3000 point back on my Carmaacount.


Sitter och skäms..


Men Karma var faktiskt mer förlåtande än jag trodde. Eller så sköt hon bara upp straffet lite för allt som hände var att alla rum på hela ön var bokade. Inte en enda säng kvar på hela ön. Men det var inte värre än så att vi fick en vacker dagstur till en paradisö och när vi tog båten tillbaka kände vi oss rätt nöjda i alla fall. Jag menar, jag var ju bara glad att jag fortfarande var vid liv. Hoppas jag får ett par dagar till..




Vi avslutade dagen med en riktigt mustig pizza i solnedgången.Och Ted bara fortsatte att sjunga "-Vilken härlig dag" inne i mitt huvud.



 Ja just det ja. Karma tog även mina nya shorts. Men det känns ändå som om jag kommer få något hårdare straff inom en snar framtid..

Kommentarer
Postat av: Helena

Nils, du är min själsfrände! Du anar inte hur många gånger jag lyssnat på just den låten vid olika tillfällen när livet känns sådär extra bra. Gärna liggandes på en segelbåt i den nya zeeländska skärgården eller varför inte en dykbåt på barriärrevet. Eller när solen skiner och man bara är sjukt glad, helt utan anledning. Ted is the shit. Say no more.

2009-01-12 @ 13:03:03
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Jonas Kristensson

Hahaha.. såg att du hade en blogg och kika in, men fan jag skratta så tårarna rann nästan när jag läste historien om Robinson Crouse. så jäkla bra berättat =D Sånt man bara inte ska råka ut för =P



2009-01-17 @ 10:48:45
Postat av: Nils

Hahaha jag vet trodde jag skulle dö när jag såg rullstolen. Inte bra Nils! Kul att du gillar bloggen!=)

2009-01-18 @ 06:06:24
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: bas ägaren muhahah

du kanske fick mina karma poäng dom har inte vatr så bra men jag ber om förlåtelse

förlåt så mycket

2009-01-24 @ 20:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0