Bye Bye Kambodja..

Färdigmediterat. Buddha kom till mig i en dröm och sa till mig att åka till Phuket. Man säger inte emot Buddha så PHUKET IT IS! Tar flyget härifrån klockan 16.00 idag och kommer fram vid 23.00 ikväll. Där ska jag möta upp en del kompisar från Sverige och festa några dagar och sen träffa Lindsey och Leia som jag reste med i Vietnam.

Som vanligt är det lite sorgset att lämna ett land och alla människor man träffat här men det är det är del av att vara på resande fot och nu börjar jag faktiskt vänja mig.

Här i Phnom Penh var ju min första del på resan helt själv och det har fungerat jätte bra. Har blivit riktigt bra kompis med dom som jobbar på hotellet och börjat varje dag med 2h pool mot han som står i receptionen. Alla här har bett mig komma tillbaka och det känns jättebra.

Världen är liten och en dag stötte jag på Katrina och Kelsey på stan. Lämnade dem för mindre än 5 dagar sedan och redan stalkar dom mig igen.


Katrina och Kelsey igen.. Stalkers!=)


Dom sista två dagarna har jag hängt lite med fyra svenska killar ifrån Umeå. Dom har en egen blogg som alla fyra delar på. www.fourtops.se Vi var ute och letade efter ställen att spela poker på. Hittade ett enormt Casiono, men tydligen är poker inte så stort i Asien. Alla spelade bara roulette och baccarat på ganska hög nivå dessumtom så vi skippade det. Jag förlorade dock 2 dollar på en enarmad bandit och en av killarna vann fem dollar på en annan.

En av dom skönaste karraktärerna som jag möt än så länge är Hippie-Tim. Han är ifrån Berlin och tar sig fram på cykel.

Han sover i tempel och hos lokalbefolkningen.

-But I dont need a bed every night, han pausar och kollar ut i luften i typ 2 minuter helt tyst.. I have a hammock. A little risky here thought with all the landmines. Läspar han fram på en mycket tysk accent.


Hippie-Tim!


Han duschar inte efter 207km cykel ifrån Siem Riep till Phnom Penh för att saltet som är på hans kropp gör så att han slipper spendera pengar på myggmedel.

Han dricker inte Alkohol.

-It is very not good for you you know.. Ännu en tvåminuterspaus mitt i en mening. Jag jobbar hårt för att inte börja skratta.. -Unhealthy.. Läspar ännu mer.

Han röker konstant och varannan cigg är det brajj i.

-It calms me down after bicykling.. Säger killen med en puls på ett slag varannan minut..

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej vännen! Er video serie är jävligt poopulär. Ni ligger på plats nr 2 på aftonbladet:)

Så jävla kul att se er alltså, och ni har ju verkligen fått uppleva mycket!! Skit kul:)

Ta hand om dig!! Kraaam MAdde

2009-01-15 @ 21:48:07
Postat av: Martin

Vadå tvåa? Vart då? Länka...

2009-01-16 @ 14:01:45
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Hugo

vafan nisse lägg upp nåt nytt då!

2009-01-18 @ 02:39:06
Postat av: Nils

Hahaha förlåt att jag inte hunnit blogga på 2 dagar men jag har suttit på flyg, buss eller båt mestadels av tiden!

2009-01-18 @ 07:25:45
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nils

Va kul Madde!Kollar många på dem? Vart är den tvåa? Jag hittar det inte?

2009-01-18 @ 07:26:38
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Linus

haha fy fan vilken skön kille :D

2009-01-25 @ 17:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0