Krig och död..

Igår fick jag och Mowgli en lysande ide!

-Ja vet! Eftersom vi inte har någonting att göra innan vi ska ut och festa ikväll kan vi passa på och bocka av krigsmuseumet ifrån våran to do-list!

-Ja det låter som en lysande ide! Wooho Nyår!

Vi gick in som två lyckliga pojkar ute på livets resa. Unga, solbrända och i våra bästa år. Förväntansfulla över att få se en massa gamla vapen och pansarvagnar, bomber och granater, pistoler och knivar. En snabbvisit på krigsmuseumet ifrån en helkväll med nyårsfirande!

Men vet ni vad.. Vapen och pansarvagnar, bomber och granater, pistoler och knivar används för att döda människor. Jag vet! Helt sjukt! Varför har ingen berättat det för mig?!?!?!!! Att se en stor bomb är coolt, men när dom har klistrat upp bilder på offren brevid, tar det liksom bort det roliga. Här kommer en kille som bara vill njuta av att se lite mustiga vapen och vips gnider dom in bilder på brännskadade och vanskapta barn så djupt in i ögonen att dom föralltid sitter fasthäftade inne i bakhuvudet.

När vi kom ut, tre timmar senare var vi bleka i ansiktet, kutryggiga och trötta, hade ont i kroppen och ville egentligen bara dö. Vi var svindeprimerade.

-Dom stackars människorna.. Viskade jag rätt ut till alla och ingen. -och Barnen.. Snyft.. Barnen..
-Fan asså.. suck.. faaan asså...


I världens sämsta partymode försökte vi alltså sedan ha kul och fira nyår. Det blev en helkväll till slut och vi hade riktigt roligt. Men aldrig igen, kommer jag gå på krigsmuseum samma dag som jag ska ut och festa.


Kommentarer
Postat av: berndt

http://www.youtube.com/watch?v=ViC0MOgvVEo

2009-01-02 @ 19:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0