Kreativa blockeringar och andra dåliga ursäkter.

Hej!
Det var Mowgli här. Det är så att Nils har gått in i väggen det senaste när det gäller sådana saker som han brukade uppskatta dvs kasta sig från höga höjder ner i vatten, ramla omkring i lövhögar och framförallt det vi alla väntar på - Bloggandet.
Istället har han fått för sig att det finns andra saker i livet som förgyller hans handikappade liv, t.ex. att skriva fakturor åt sin chef, ligga på en gräsmatta och sola, eller under ett träd läsandes en bok. De alla vårans Nils har helt enkelt fått vad jag skulle vilja kalla, politiskt korrekt som jag är, en kreativ block.
Detta är en åkomma som slår hårt på estetiska själar, och även om Nils inte kallar sig det själv, så har han en kreativ förmåga som ligger och smyger där under ytan. Därav att han nu bloggat i flera månader. Men nu när han stannat in och blivit krympling har han även slutat producera vad jag vill kalla estet-celler. Dessa kreativa djur som aktiveras och sprutar ut i bloggandet, ja det fungerar inte längre. Men nog om detta. När han väl får tillbaka handen kommer äventyren och bloggen. Så håll ut kära läsare. He will be back.

Så vad gör jag här nu då undrar ni säkert? Tja. Jag tänkte bara berättaen av dagens sanningar. Knott är ondskefulla!
Idag har Nils, Hugo och jag spenderat kvällen ute i det gröna - lyssnande på musik och andra aktiviteter. Efter en stund anslöt resten av profilerna som nämnts i bloggen. Vi stod runt en engångsgrill i flera timmar och mediterarde över varför knott ens existerade.. Vi försökte även motverka dem med att sparka på fjädrar, svettas och rulla runt i gräset. Allt misslyckades. Fråga mig inte varför, men vi testade inte det vanliga.. Myggstift. Det är typ fusk tror jag..

Nu känner jag att jag bara jiddrar massa skit, men en liten uppdatering förtjänade ni allt då Nils inte velat göra någon.
Ha det fint allihopa.

Här la Mowgli in en bild på mig med väldigt lite kläder som jag idag i lite nyktrare tillstånd inser att jag inte vill att min mor ska se!=)

Detta är vad Nils gör istället för att blogga.. Och ni som känner honom, jag vet att ni inte är chockade då det är fullt naturligt för honom. Eller eeee de de?

Kommentarer
Postat av: Nils

Härlig bild Mowgli! (dööda) Min mamma nämnde just ryktet om denna bilden häromdagen. Jag nekade, men nu vet alla ändå. Ja, Jag har lagat fläskfile iklädd enbart strumpa.

2009-06-28 @ 00:59:13
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

Hej!

Det finns massor av skrivarkurser vid havet så här års.Googla!

2009-06-30 @ 08:45:07
Postat av: Nils

Haha sant sant. Får kolla upp det.

2009-07-01 @ 10:21:33
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: LinnéaK

Dags för uppdatering.

2009-07-06 @ 02:23:34
URL: http://liinneak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0