Midsommar på Smögen!

Att bo på Smögen en kall, snöslaskig regnig dag i november är inte kul. Om det är grått och trist innåt landet så blir det om möjligt ännu gråare och ännu tristare för de människor som bor längs kusten. MEN!

På sommaren och inte minst på midsommar kommer hela västkusten ut ur sitt deprimerade ide och då blir det fest  som inte liknar nått du tidigare sett, förutom förra året då.

Gammelrussinen äter sill och dricker nubbe, kanske får farmor den årliga lite pisamma men ändå söta pussen från farfar. Föräldrar och medelsvenssons dansar runt midsommarstången och när barnen har somnat byter de partners hej vilt och tänker inte för en sekund på den pisamma tystnaden som kommer att uppstå dagen efter, då blickarna från Gunilla i husvagnen brevid känns som svetslågor i nacken när man skickar smöret till frugan vid camping-frukost-bordet.
Emo-fjortisarna delar rakblad och 3,5or i buskarna, Nörd-fjortisarna släpper World of Warcraft för en timma eller två och vinklar persiennen så att lite, lite sol når in i deras annars totalt tillslutna nördnästen. Bönnerna dricker ren vodka och guldöl från Tyskland tills de antingen deckar eller har samlat mod nog att ragla fram till en nio år yngre tjej och grymta fram ett klämkäckt;

-Ööööööh! hrm.. höhöhö.. ii.. SZHEEEENA FAN!.. öh?

Nybörjarfjortisarna kanske ger dem en kram och en puss (killen är ju ändå gammal och cool nog att ha körkort), och de lite mer erfarna fjortisarna hänger med han till båten och.. snor alla guldöl..
Stekarna sitter på soldäcket i pappas enorma båt och putar med läpparna så mycket det bara går medan deras scarfar och backslicks svajar i vinden framför bratbrudarna som jobbar stenhårt för att det ska se ut som om att ALLTING är tråkigare än en två och en halvtimmas religionsfilm från kanal ur. 

Men alla är glada och alla har kul och ALLA är fulla. (Troligtvis även polisen och ambulansmännen.)

Och mitt i allt detta står jag. Kollar mig omkring, tar en klunk av ölen och njuter av skådespelet omkring mig. Tar en sipp till och skrattar lite åt Joel som har seriösa problem med att bestämma sig för EN tjej att lägga in en stöt på. En sipp till och ser Linus ramla ur båten göra fyra kullerbyttor och landa mitt i ett gäng som sitter och chillar på bryggan. En sipp till och PANG! Swoooooosch! PLASK! och VAFAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Två killar brevid mig som stått och skojbråkat lite knuffade tillslut till en tredje så han flög in i mig och jag i min tur rakt ner i det fjortongradiga vattnet. Med Mobil och gips och allt.

FAAAAAAAAAAAAIIIIIL!

Resten av kvällen gick åt till att torka en gipsad arm med hårfön och leta efter torra kläder. Så nu har jag ingen mobil och måste till sjukan ännu en gång för att få nytt gips.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha, så jävla klockrent skrivet. Och underbart kul. Tills ja.. slutet då. Jag försöker att inte skratta åt synen. För din skull.

2009-06-20 @ 20:01:24
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Linda

Rolig du är..... och klippet var såååååå bra! (som vanligt då med era klipp)



//L

2009-06-21 @ 12:00:51
URL: http://www.sandmellantarna.blogspot.com/
Postat av: Nils

Hehe kul att ni gillar det. Kan man inte lägga in bilder får man måla med ord.=)

2009-06-21 @ 12:58:32
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Em

hahah... jag haller med forgaende talare. Shit vad jag skratta.

2009-06-21 @ 14:57:21
Postat av: Martin

Riktigt bra inlägg Nils. Du visar dina skills gång på gång nu! Kul!!!

2009-06-22 @ 19:01:56
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0