Övningsmission! Kungälv - Marstrand..

Så som en "mjukstart" på mitt nya liv där jag är mer aktiv och ser till att jag har roligt och gör saker, blir det vandring.
Som ni som har följt bloggen länge vet så gillar jag "Missions". Ett Mission kan egentligen vara vad som helst. Det viktiga är bara att man ska se till att slutföra det.

Så!
Mission nr1 sommar 2009.
Att från Kungälv till Marstrand. En sträcka på ca 3mil.
Deltagare Nils, Hugo och Samim.
Mål; Att ta oss hela vägen för att nå fram till Hugos föräldrars båt och bli bjudna på Bittans världsberömda mat. Sen ta bussen hem igen.


Mission nr1!


Nu kanske inte alla delar min entusiasm över att "få" gå tre mil på en högt trafikerad väg utan gångbana. Kanske i regn, kanske i vind, och troligtvis i uppförsbacke hela vägen dit. Men det är bara för att ni tänker helt fel. Det är inte själva sträckan som är saken. Det är missionet! Vi ska helt enkelt bara göra nått som vi inte gjort förut. Jag var visserligen sugen på att gå någonstanns ännu längre, typ Luleå. Men varken Hugo eller Samim var jätte förtjusta i att tälta så vi fick helt enkelt ta en sträcka som vi hinner på en dag.


Det blir nog inte riktigt som mitt senaste Mission och väskan blir snäppet mindre, men ändå ETT MISSION!

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh HERREGUD va spännande!! Lova att mobilblogga från vägen så vi kan följa din strapats. Kommer sitta hemma och bita på naglarna, var så säker!

2009-06-15 @ 21:32:57
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag vet!! Vi kan likna terrängen vid värsta amazonas, fast med fler farliga djur. Eftersom det inte finns någon teckning så långt ut i ingemansland så blir det nog inte update försen på kvällen.. Om jag lever då..

2009-06-15 @ 22:22:48
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Jag tänker att det borde ta ungefär 7 timmar att gå en sådan sträcka. Tänk på att dricka mycket vatten!



På tal om missions så funderar jag på mitt nästa större. Cykla från Göteborg till X är en av ideérna.. Typ Bejing hade varit grymt. Lat som jag är tänker jag Liggcykel också. ^^

2009-06-16 @ 03:30:43
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: F

Hehe, jag gillar det. Fick själv ett infall att jag skulle gå från Halmstad C till Göteborg en söndagsmorgon. Jag hann 2.5 mil, till Getinge-avfarten (som jag själv tänkte ta av vid på grund av torr flabb) då farbror blå kör upp bakom :)

2009-06-16 @ 03:48:47
Postat av: Nils

Mowgli, det är bara att kolla på into the wild och the one year walk och du kommer blir så sugen på att dra att du gör det samma natt=)



Halmstad gbg är snäppet längre haha=) Du får helt enkelt åka tillbaka till där du slutade och ta upp missionet innan du dör=)!

2009-06-16 @ 09:42:00
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0