Värdelösa SJ!

Idag ringde jag taggad så in i bomben till SJ för att kolla upp lite närmare på vad det skulle kosta exakt med ett tågluffarkort i Sverige och vilka antal dagar det fanns att välja på.

FAAAAAIIIIIL!

Dom har fan inga tågluffarkort i Sverige! Värdelöst!!!
Hur fan ska 22åriga killar som gillar tåg då kunna ta sig runt i landet när deras ledband i handleden är av och hindrar dem från att köra bil???

-AAAAAAAAAAAAARGH!
-Jag vet det är lite dåligt..Den mycket feminina men manliga rösten på SJ's kundservice verkade lite orolig över mitt blodtryck.
-Det var ju min plan för att inte tyna bort i sommar!!
-Men du har ju alltid "tågluffa i Norden"-kortet..
-Va?.. Det hördes nog till och med genom telefonen att jag torkade tårarna och sken upp.
-Det kostar 1500-2000kr och då får du halva priset på tåg i Sverige
-?!?!?! Jaha tack, det låter ju som en strålande deal! Mitt blodtryck Hulkenpeakade.. -AAAAAAAAAAAAARGH!

Jag fattar inte! Hur kan ett skrutt-rabattkort som ger halva priset i Sverige kosta nästan lika mycket som ett europa-tågluffarkort?

Kommentarer
Postat av: Hugo

vad kostar ett europatågluffarkort?

2009-06-03 @ 00:30:32
Postat av: Mikael

Varför inte tåglugga i europa? låter ju bra mycket roligare än att åka runt i sverige :)

2009-06-03 @ 03:08:12
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Helena

Eller så kör du traderatågluffarvarianten, och åker bara till ställen du kan få biljett till för en krona på tradera. Med flexibilitet kommer man långt.. Men jag håller med dig, har också gjort många Sverigeturneer i mitt liv, och inte fan finns det nåt smidigt sätt att göra det på.. Dumma dom.

2009-06-03 @ 08:45:09
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackare ... men det där flickrummet låter väl härligt att chilla loss i hela sommaren...... eller?!



Du kommer säkert på något, det ska inte alltid vara lätt att resa!

2009-06-03 @ 08:59:14
URL: http://www.sandmellantarna.blogspot.com/
Postat av: Nils

Jag vet inte riktigt vad ett europakort kostar men typ 3500-4000 för en månad har jag för mig.

Tanken var ju den att jag bara skulle krascha hos folk jag känner så att det skulle bli billigt. Känner inte så många utomlands.



Traderaideen låter riktigt intressant! Detta ska kollas upp!



Flickrummet slipper jag ju i alla fall på lördag=) Flyttar til götelaborg över sommaren!

2009-06-03 @ 10:20:22
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Hugo

Fuck Yeah för lördag!

2009-06-03 @ 19:16:59
Postat av: Nils

Ett Team-America Fuck yeah!!

2009-06-03 @ 19:46:24
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0