Det börjar likna nått..

Så nu börjar jag faktiskt få till det lite. Paddlingen går både fortare och lättare. Det är verkligen 75% teknik. Att komma upp och stå är nästan inga problem alls så nu har jag tagit mig vidare till steg tre. Svänga. Det är inte lätt. Och när jag väl är påväg att klara det är det alltid någon liten tre och ett halftåring som kommer och kör fyra varv runt mig tills jag ramlar. Fan att dom ska ha surfdagis precis där proffsen (vi) håller på och lär oss.

Men ibland när det kommer flera "stora" vågor på rad tar alla knattarna och de som är bättre de första och jag en lite senare och då går det faktiskt.. rätt bra.. ibland.. Det är i alla fall väldigt kul att man ser framsteg varje dag.

Idag hade Olle med sig en kamera för att ta lite bilder på oss så att vi kunde studera dem och se vad vi kunde förbättra. I mittfall tycke de att jag såg lite stel ut. Vad tycker ni?


I början tyckte jag att vågorna var lite stora för nybörjare, men om surfdagis kan, kan jag me!

Vi hade även en väldigt viktigt teori lektion häromdagen och lärde oss ajabajazonen. För alla som tänkt börja. Skitviktigt!


Passa er för Ajabaja-zonen. Under har vi några berg som en av Instruktören Mans dotter hade målat. Vi fick inte ta bort dem för dom var inte riktigt klara!


Kommentarer
Postat av: Hugo

hahaha man blir så jävla avundsjuk, men solen börjar komma här med nu och alla svenskar tar sig ut på gatorna för att se den. Det är kanske bara 7 grader varmt men alla inbillar sig att det är sommar ändå, man tar det man har;)

2009-03-19 @ 09:10:42
Postat av: Dennis

Hugo har rätt faktiskt. Våren har kommit med besked, kanske inte surfväder eller så...vi vi tager vad vi får :)



Ha det bäst Nils!



Pssst..har inte Lindsey nån kul blogg?

2009-03-19 @ 09:15:31
Postat av: Nils

Va skönt! Då hinner den värma upp lagom tills jag kommer hem om 5-6 veckor=)



Swueidis tror alltid det är sommar för tidigt men det är ändå alex som tar på sig shorts först haha!



Tyvär så hatar Lindsay bloggar.. I alla fall min eftersom den hela tiden tog så mycket tid=) Men de är det värt!

2009-03-20 @ 07:07:49
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mathias

HAHAHA. Alex inviger sina shorts 28 december=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0