Gili Air.. Paradadisö nr147

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte stannade längre på Gili Air. Vi tog kom dit vid tretiden och drog redan klockan 8.30 dagen efter. Men vi han med en hel del ändå.


Psykadeliska nötter.. Jag slängde mig på dem och sa "that I was going nuts!!.. Det tyckte i alla fall jag var kul.. Inte Lindsay som bara fortsatte att gå.


Efter att vi droppat våra väskor tog vi oss en rundvandring på Gili Trawangs lillebror Gili Air. Skildnaderna är den är mycket mindre, det är mycket mindre turister, invånarna är mer avslappnade och sämre på engelska=). Vi hittade till och med ett gäng killar, typ 20st, som spelade fotboll som ville att jag skulle vara med. Var skithungrig och fortfarande rätt trött efter förkylningen, skyller min värdelösa kondis på det i alla fall. Så jag hängde bara med i kanske en kvart innan jag och Lindsay gick för att äta. Men det var riktigt roligt. Jag funderar till och med på att åka tillbaka någongång. Bara för att spela mer fotboll.


Idag har vi.. Fisk,Fisk och eeh.. Fisk!

Lite till höger om vad man skulle kunna kalla hamnen hittade vi en jättefin restaurang med hur sköna människor som helst. Vi bad om att få se menyn och killen säger javisst, och kommer bärande på tre fiskar. Idag har vi den här fisken, den här fisken och den här fisken. Säger han och ler. Vi valde den fetaste och döpte honom till Pål-George. Grillad Pål-George är nått jag rekomendrerar till alla som besöker någon av Giliöarna.


Solnedgång och vulkaner åt ena hållet..


..och molnen som skingrades runt Rinjani åt andra hållet.


Efter att ha plaserat våra bakar i en liten bambuhydda som serverade grillad Pål-George och öl, blev det inte mycket mer förflyttning. Det visade sig att detta var en perfekt plats att se solen gå ner över några vulkaner åt ena håller och molnen skingra sig runt en ännu större vulkan åt andra. Så med tre indonesiska killar som sällskap hade vi en av de bästa kvällarna på länge. Äntligen hade mitt snorvattenfall sinat och Lindsays kokplatta till panna skruvat ner värmen.


Mörkret lägger sig över Gili Air medan fiskebåtarna tänder sina ensama ljus ute på det tidigare turkosa men nu bäcksvarta havet. Kommer solen gå upp i morgon med.. Ingen vet..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad vacker! Och romantiskt ;-P Wink Wink



Vilket land är det du befinner dig i?

2009-03-05 @ 19:39:48
Postat av: Linus Westman

Fan Nisse jag tror det börjar osa lite löööve :) By the way, är så sjukt avundsjuk, vill också ha värme!

2009-03-05 @ 22:25:47
Postat av: Nils

Blir ingen lööve. Jag och Lindsay splittras nu den 13e, hon drar till australien och jag stannar i indonesien.. Så kan de gå..

2009-03-06 @ 00:59:32
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0