Gili Trawang paradiset nr146..

Så efter att ha levt lyxlivet på vårt underbara hotelrum i Kuta tog vi med oss våra förkylningar och tog båten över till Lombok och vidare ut på en liten paradisö kallad Gili Trawang. Helt sjukt vacker. Om det inte hade vart för våra förkylningar då. Resan tog så hårt på Lindsay att hon måste ha haft 39C graders feber när vi kom fram. Såå Vi blev sängliggande i 2 dagar till.. Damn you evil AC!


Gentleman som man är bar jag bådas väskor. Drack Asiens motsvarighet till dunderhonung för att orka med. Kokosnöt.


Tacka gud, eller en någon smart japan för min bärbara DVD som jag köpte i Singapore. De bäst spenderade 800kronor jag lagt ut på länge. Trotts våra feberdimmor han vi se Heroes säsong 2 och 3 och typ fyra filmer. Tack Yamkazukiki för att du uppfann DVDn. Min rastlöshet dämpades mycket och Lindsay sa att även om mina sitta-stillproblem var kraftiga hjälpte DVDn henne att överleva dem.


Här på ön har dom den bästa sortens tuk-tuks jag sett än så länge. Här ser vi Brutusexpress.


Så nu, utan att ha sett knappt något av denna lilla ö drar vi vidare till nästa. Vi är nästan helt friska båda två och nu redå att uppleva nya öventyr (öventyr hihihi). Ska bara kurera en natt till på Gili Air (en ännu mindre paradisö) sen blir det äventyr igen. Det ryktas om nya vulkanbestigningsplaner, möjligtvis med varma källor på hög höjd. Men vem vet.

Kommentarer
Postat av: Kay

Gillar att man sen november följt bloggen noggrant och att man nu, några månader senare i princip legat i fotspåren. Det är ingen jätteunik rutt i sig kanske, jag menar mer att man hängt med från Sverige och nu själv sitter i det.



Blev grymt sugen på snorklingen på Perhentian efter rapporten och det blev totalt 10 dagar och två snorkelturer (i princip samma, men från båda stränderna - longbeach / coral bay) på Kecil, flög till Kuta igår och ska till Trawangan om någon dag. Skriv och rapportera gärna ifall ni drar öster ut från Lombok sett.

2009-03-02 @ 08:01:30
Postat av: Nils

Hahaha FAn va kul! Ja snorklingen pa Kecil va helt fantastisk, onskar nastan att jag med stannade langre.



Nu om du ska till Gili Trawang, ett tips ar att ta minst en natt pa Gili Air ocksa. Ingen fest, inte en massa turister, men riktigt mysiga sma restauranger och en riktigt skon stamning!



Jag ska nog ta mig bort emot Komodo men det drojer ett tag, ska bara lara mig surfa forst hehe! Sen kommer raporter!

2009-03-03 @ 08:24:25
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Hugo

Fan va fett, ta med en komodovaran hem till mig då

2009-03-04 @ 13:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0