Såja..

Tillbaka i metropolen Kuta. Det första jag gjorde var att springa på tre norska gutter som bor på mitt hotel och göra det största misstag en svensk kan göra i sällskap med norrmän.

-Oh Nice.. Så ni är ifrån Norge.. Då kan vi ju prata svenska och norska med varandra!
Hör jag mig själv säga medan jag skakar hand. FAIL!

Från och med den stund jag klämde ur mig denna mening hade jag ingen aning vad vi pratade om. Ibland, om det är en Norrman som har umgåtts mycket med svenskar eller bor nära gränsen, eller är lite handikappad så han pratar långsamt är det ett språk som går att tyda. I detta fallet inte. Jag fattade ingenting.


Metropolen Kuta, Lombok. Lite skildnad från storebror Kuta på Bali.

Så även om de var trevliga och verkade tycka att jag med var det trots att jag bara slängde in ett och annat -ja eller -nej eller -aahmmmaah jag håller med, då och då. Så blev det skitjobbigt. Ville inte vara otrevlig och byta tillbaka till engelska så jag gjorde vad varje man/gosse skulle ha gjort. Gömde mig för problemet! Bland annat bakom en palm, i en pool och på en restaurang..

Nils tänker; Aahh. Middag! Jag e sjukt hungrig! Fan vilka stora bröst den där spanjorskan har där borta. Undra vad Lindsay gör just nu? Dom är verkligen stora! Hamburgare idag kanske.. Nej fan. Där kommer dom där jävla trevliga norrmännen igen. ..Jag slänger mig över bordet och tar tillbaka menyn från servitören för att ha nått att gömma mig bakom.. Jag kanske ska ha nått mer.. Hoppas inte dom ser mig. Spanjorskans tuttar.. aaahh..

-Nämen tjenerreiririririi!
En norsk röst som precis som alltid avslutar varje mening i falsett får mig att titta upp. FAIL!
-Nämen hej!


Resten av middagen förstod jag ca 24promille av. Tror vi pratade om surfing. Men det är som att gissa på att man pratar om dykning på Koh Tao. Öppet mål!

Nu ska jag iväg och checka in på Surfcamp Lombok!

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Haha! Riktigt bra inlagg Nils. Sitter pa ett internetcafe i Bangkok just nu och skrattar for mig sjalv.. Killen brevid mig ser riktigt skeptiskt pa mig.. Vem bryr sig. Keep it up mate! Behover mkt inlagg nu nar jag snart ar tillbaka i svedala och depressionen.. :s

2009-03-16 @ 03:55:58
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Hugo

hahahaha håller med dig, det sjuka är att norrmän fattar ALLTING vi säger men om man har tur så kan man tyda några enstaka ord i ett helt samtal.

2009-03-16 @ 08:38:29
Postat av: Emelie

Jag ska lära dig när du kommer hem :-)

2009-03-16 @ 19:06:29
Postat av: Nils

Aj då. Stackars Mowgli. Hem till kylan. Jag vet Hugo dom fattar fan allt. Vet inte hur det fungerar? Jag hopas på det Emelie men, jag har inte myckeyt hopp=) Puss på er alla!

2009-03-17 @ 10:39:16
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0