Trädklättrings SM

För ett par månader sedan så skrev jag om Chuck Norris från Texas som lever livet som dykinstruktör i Thailand. Samtalen med honom bestod 94% av -Fish, Fish, Barracuda, Fish, Nightdive, Fish..
Han gjorde ordspråket; Mannen, myten, legenden bättre än någon någonsin gjort det förr. Han levde för sin dykning och jag trodde aldrig jag skulle träffa någon som gick in för någonting så hårt igen. (Martin är ej inräknad. Han är i en klass för sig.) Här i Malmö på Trädklättrings SM är det dock fler än en som klår honom.

Flertalet av de bästa klättrarna här måste haft en mor som inte bara var otrogen mot deras starkars ovetande farsor med brevbäraren. Hon vattnade även eken bakom garaget lite väl ofta. Och nio månader efter att den så kallade farsan hade vart på tjänsteresa födde hon en son som var hälften människa hälften Ek.
(Anekdoten ovanför är baserad på en verklig historia men alla namn är borttagna på grund av de inblandades integritet.)

I vilket fall är samtalsämnena här till 98,4% begränsade till träd, karbinhakar, rep, träd, träd och klätterselar. Folket jag umgås med just nu arbetar inte med att klättra i träd för att spara ihop till någon Asienresa. Dom äter, lever och andas träd. Flertalet hade säkert gjort det gratis om de inte hade haft något val.

Imorgon hoppas jag att jag får mer tid att skriva om de mycket intressanta personligheter jag träffat och även lite mer om SM och vilka grenar som finns. Men nu ska det sussas.. Ses i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0