Kontakter..

Det bästa med att resa är att träffa nya människor. Jag älskar när det då och då kommer ett facebook mail från andra sidan jorden eller ibland andra sidan Göteborg från någon man träffade en kväll i Laos förra året. Eller på en båt i Vietnam eller i lineuppen vid en våg i Indonesien.
En av dessa kontakter som jag faktiskt träffade i ett par dagar i Laos är Jocke från Norr. Ingen anning varifrån men han pratar som en norrlänning så jag la ihop ett och ett. Ni får gärna kalla mig Sherlock. Gör det.. Nu.. Okay.. I alla fall.. Norr-Jocke hade de flesta gånger jag träffade honom i Vang Vieng precis som de flesta andra inklusive mig själv som man träffade där minst en flaska Lao-Lao i kroppen vilket gjorde att vi alla enbart pratade lao, och inte förstod ett enda ord av vad vi sa. Men då jag träffade honom i Sthlm i somras när jag var och hälsade på Ida visade han sig vara en riktigt skön lirare.


Norr-Jocke


Två gånger har han skrivit till mig på facebook och det har sett ut ungefär såhär..

Brev ett.

Mallorca i övermorgon?
Tja NissePisse. Vet du vad! I övermorgon ska jag och några polare till Mallorca. Vi har en plats över och känner du fört borde du hänga på. Boende är gratis och flyget kostar 1500. Bärsen blir också billigt för jag känner dom som jobbar där. Hör av dig!
Peace

Med tanke på att vi har träffats två gånger måste jag säga att jag redan här kände att detta var en mycket bra kontakt. Jag gjorde mitt absolut bästa för att styra upp det men på grund av att jag skulle flytta och att 1500kr var ungefär precis 1500kr mer än vad jag hade gick det inte. Men nu i veckan fick jag ett nytt mail från Norr-Jocke.

Brev två.

Alagna vecka fyra!
Hej! Som du kanske vet så jobbar jag som skidguide i Italienska alperna på vintern. Har i alla fall satt ihop ett litet billigt packet för polare vecka fyra så vill du åka puder och hänga med ett skönt gäng är det bara att hänga på! Minibuss ner och flyg hem, extra billigt hotel pga lågsäsong.

Jag sneglade över på mig nya bräda som jag alltid har inom räckhåll om så bara för att smeka den lite och tänkte i ungefär 0,2sek. Ringde chefen och fråga om det var lungan att jag åkte iväg en vecka för att hela själen. Det var det.
Sååå jag ska till Alperna i januari! WIN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0