Lugn helg.. Fy..

I torsdags vaknade jag upp med en känsla som om jag hade vart under vatten i 11 minuter. Min näsa var totalt igenmurad, mina läppar var torrare än fnöske och ögonen var tröttare än efter fyra timmars klor/kiss-simmande i Oasens simhall i klass fyra. Underbart sätt att vakna på helt enkelt. Höst-förkylningarnas höstförkylning.

FAIL!

När man är så förkyld så att det känns som om hela huvudet väger dubbelt så mycket som vanligt och allt som ska bearbetas i hjärnan måste passera genom en mycket seg deg av snor innan man kan reagera eller överhuvudtaget ta in det som synen vidarebefodrat. Tar sex minuter att välja om man ska ha te eller kaffe, Elva om man ska ha fil eller mjölk. Man stirrar ut i luften i evigheter och om någon frågar någonting är minimumtiden för respons fem minuter. Ni fattar..

Alltså blev det en lugn helg.

FAIL igen..

Halv tio i lördags hade Petter somnat, godiset var slut, drickan var avslagen och jag och Linus (som också passade på att för ovanlighetens skull ta det lugnt) hade sedan länge insett varför "Anacondas" - ca Nr 6 i serien om jätteormarna - inte hade fått någon Oscar.

-Så här kul har nykterister.. Sa vi i mun på varandra och bestämde oss för att ta igen allt missat nästa helg. Då ska vi nämligen stödja vår käre vänn Marcus som kör säsongsfinal i Camaro Cup. Ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0