Smärta..

Bruten arm? Vad är det?.. Bruten ryggrad? Ingenting! Brustet hjärta? Okej lite svårt.. MEN! Jag vet vad riktigt svår och outhärdlig smärta är! Igår fick jag nämligen i tillfällig sinnesförvirring för mig att gå ut och springa. Vill bara berätta för alla som inte vet det att löpning och konditionsträning ENBART borde få utövas av dem som redan är fitta (inte könet utan den svenska böjningen av det engelska ordet fit,) som Etiopier eller Kenyaner. För alla andra innebär det en överhängade risk för hjärtinfarkt.

En gång för länge sedan tränade jag bandy, fotboll och sprang flera gånger i veckan. På den tiden var det - helt sjukt att säga det med tanke på gårdagen - skönt att komma ut i friska luften, känna vinden i tantkrullet, man måste ju ha långt hår under bandyhjälmen annars var man inte cool och mitt långa hår tar alltid formen av en tantperuk model äldre, springskorna på och bara jogga iväg.

Upplevelsen jag hade igår påminde inte om dessa minnen överhuvudtaget.

Tidförloppet.

08:12 - Det är ju riktigt fint väder idag. Och där ligger mina springskor. Kanske borde ta mig samman och ta en tur. FAIL!

08:26 - Shorts, träningströja och springskor på.

09:26 - Okej, borde kanske slita mig från facebook och få detta gjort. Oj, kolla hon har lagt upp nya bilder..

09:53 - Nu så, hela vägen utan att stanna annars är jag en mes.

09:54 - Detta går ju riktigt bra, jag kanske inte var i så dålig form som jag trodde. Bara man har en go låt på Ipoden så fungerar ju detta med att jogga rätt bra.

09:55 - Fan det var lite jobbigt det här ändå.

10:00 - Ah, pust, stånk stön, Bara stanna Nils!, Stanna så är smärtan över på en sekund!, Stanna! NEJ!

10:03 - Men tänk om du har fått astma, dina lungor låter inte alls bra. Du kanske dör om du inte stannar nu! Stanna! NEEEEEJ!

10:04 - Stanna, Stanna stanna, STANNA, Sluta springa, Smärta, Kramp!

Vid det laget hade jag slängt ipoden i backen och skrek konstant för att manna på mina arma stackars ben att förflytta sig lite till, bara lite till.

Fem minuter senare hade jag nått mitt mål som visserligen låg i nästan enbart uppförsbacke från min startpunkt, men jag är rädd att jag tar i stil med Petters liknelse om att Kungälv nästan är som L.A när jag säger att det var 2km. (Han menar att Fontin som ligger på höjden är Beverly Hills, Grinden som ligger närmast havet är Malibu, Komarken mitt i mellan är Compton och allt längs älven är Long beach.)

Lyckades faktiskt springa hem igen också utan att stanna och det var betydligt lättare i och med nedförsbacken. Jag fick en förkylning och rejäl träningsvärk, men jag är fast besluten om att få tillbaka min Kenyanlungor inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det låter riktigt jobbig det där. Men keep on running.

2009-09-17 @ 19:57:55
Postat av: Nils

Det var det! Jag ska göra mitt bästa. Några bra tips på hur man kommer igång?hehe

2009-09-17 @ 20:01:57
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

Klockrent Nils!!! Riktigt underhållande. Mera sånt.



Ska bli så jävla kul i november också!!!

2009-09-17 @ 21:45:32
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tja, du kanske inte ska börja fullt ut med en gång. Kanske ta det succesivt. En idé bara...

2009-09-18 @ 18:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0