Sol i morgon..

Nästan varje kväll har jag för vana att kolla veckans kommande väder bak på göteborgsposten medan jag borstar tänderna. Eftersom jag bor i Göteborg där hösten verkar ha knivmördat alla andra årstider är det mer en last än en positiv kvällsritual. Det jag menar är att det är inte direkt spännande att se det där elaka gråa höstmolnet täcka lite mer av den sol som väderredaktören verkar ha klippt in där bakom mer för att hålla hoppet vid liv, än för att några som helst väder prognoser har antytt att det kommer bli solglimtar. 


Sista sommardagen..

Men så en dag (i förrgår).. Sol och 20-25C! Jag satte tandkrämen i halsen! Sol! Sol i morgon och jag hade inget som helst inbokat. För bra för att vara sant tänkte jag och ignorerade de efterföljande fyra dagarna med ständigt sjunkande temperatur och enbart regn. Jag sket till och med i att de skulle blåsa runt 10m/s. Det var sol och det var varmt(där det var lä då alltså.)

Jag bestämde mig helt enkelt för att uttnyttja stackars kämpar-sommarens sista andetag innan hitman-hösten satte in nådastöten och släckte solen för evigt.

Det må ha blåst mer än det det gör i filmen "the perfect storm" och de må ha simmat förbi isbjörnar i det långt, LÅNGT!, ifrån augustiljumna vattnet. Men jag badade och ingen kan säga att jag inte utnyttjade sommarens sista dag.


Vi gjorde vårt bästa för att njuta av den sista solen, den sista värmen och de sista sommarblommorna..


Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt! Själv satt jag "inlåst" på jobbet. Snygg bild!

2009-09-03 @ 08:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0