Stand up!

För några veckor sedan, när Martin var på besökt, var vi på Stand up. Martin uppträdde och jag och mina kära vänner tänkte passa på att ta vår egen stand up-oskuld då vi ändå kände någon på scen. Det började med två värdelösa konferecierer (stavas det så? Språkpolisen?) och jag och mina kära vänner gav direkt upp hoppet om att vi en skulle fnissa innan kvällen var slut.

-Vafan.. tror dom där asen till bohemer att dom är roliga eller? viskade någon på äkta Kungälvs-bonne-vis..

Vi insåg dock fort att ingen annan skrattade heller så det var inte bara vi som var humorbefriade. Sen kom den första killen upp på scen och vi insåg direkt varför Konferenciererna var just Konferencierer och INTE komiker. Killen var apkul och det fortsatte så. Akt efter akt. Vi skrattade så att vi blev röda i ansiktet. Alla utom Samim i alla fall. Han skrattade minst lika mycket men behöll ändå sin vanliga färg.

Det var precis samma idag. I alla fall till en början. Killen som skulle presentera komikerna kom upp på scen.  Körde några oväl valda dåliga skämt som inte på något sätt var dåliga på ett kul sätt eller som fick något som helst ökat underhållsvärde av att han 75% av tiden mest sa.. -ÖÖöööh, Ööööh.. Dvärg! öh!

-Lugn, viskade jag erfaret till Persson, det är bara konferencieren, dom är alltid värdelösa... Kanske är det för att göra dom roliga komikerna ännu roligare i jämförelse? tänkte jag tyst för mig själv..

Men.. Förutom när en inte så lite förståndshandikappad man tog över micken och scenen uteblev alla skratt. Okej då, några fniss fick de stackars komikerna fram men när till och med killen på scen inser faktum och uppgivet klämmer ur sig;

-Asså, jag är ledsen, men det blir inte så mycket roligare än såhär..

..insåg vi detsamma.

Tillslut kom jag till och med på mig själv och publiken att sitta och skratta åt konferenciern som inte ens om han ansträngde sig kunde bli mycket roligare än en barncancerpatients begravning. Det hade blivit ombytta roller och istället för att han genom sina värdelösa skämt ställde de så kallade "komikerna" i god dager, så gjorde dom det åt honom istället.

Jag ger dagens stand up ett FAIL! i betyg och önskar dem alla att vara Martins medtävlande i höstens comedytävling.


Kommentarer
Postat av: Martin

Oj...



Vilken klubb?

2009-09-24 @ 16:48:17
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Nils

Ingen nämd, ingen arg..

2009-09-24 @ 21:07:55
URL: http://nilsjohansosn.blogg.se/
Postat av: kotten och moa

ha en trevlig kväll för det har vi haft när vi har introducerat din blogg för våra vänner. Moa har spelar in en film men jag tänker inte tillåta henne publicera den!!!!! så glöm det.



we love you nils // dina fans



nu nya fans : marie j blige

2009-09-25 @ 22:31:51
Postat av: Mikael

uppdaterings-raten börjar nå kritiska nivåer ;)



barncancerpatients begravning! haha. när ska du upp på scen för första gången då? :)

2009-09-26 @ 21:24:54
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Nils

Det hade jag verkligen=) Bra där, sprid budskapet! Tycker verkligen att hon ska publicera videon. Jag vet borde uppdatera mycket mer, men det blir bara inte så. Låter Martin sköta stand up-andet hehe

2009-09-27 @ 11:57:20
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0