Focus Cancún!

Med målet i sikte händer det mycket. Fick bland annat ihop inte mindre än 65,5h denna veckan. Kanske är det lite skryt att skriva om det här men eftersom jag fredag eftermiddag var tröttare än min kombo Limpus är efter "bara" tolv timmars sömn, behöver jag verkligen få lite; -Shit, de e ju typ 13timmar om dagen juh! för att känna mig lite duktig och få energin tillbaka.
Men i alla fall:65h = KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACHING!! och WIN!

Nu ska jag i ett desperat försök förlöjliga mig själv för att ta bort det löjliga faktum att jag kommer lägga upp två före/efter bilder på mig själv som vilken annan fjortis som helst. Somliga, inklusive mig själv innan jag skrev det här, tror uppenbarligen att om man skriver fjortizbilden innan en bild på sig själv med putande läppar tagen snett ovanifrån vänster i webcamen tar bort fjortiz stämpeln. Så är inte fallet. Här är beviset:

Lördag morgon..                                                      Lördag kväll..

Nu vet jag att jag kommer iväg och då kommer det att vara för varmt med pälsmössan till trollhår som uppstår jag håller mig borta från fårklippningen för länge. Måste säga att det var lite tungt men nu känns det i alla fall lite somrigt. Plus att jag sparar in på balsam.

Sen var jag även ute och småshoppade lite för resan igår:
http://www.armynnavy.com/catalog/catalog/images/snugpak_microfiber_towel_large.jpgFörra gången när jag var iväg använde jag en sarong som handuk för det mesta. Saronger tar ytterst lite plats men man kan ju inte direkt säga att uppsugningsförmågan är som en wetextrasa, snarare tvärtom. Efter mikrofiberhanduksägarinnan Sarah, lånade ut sin mikrofiberhanduk till mig insåg jag att detta var ett måste på nästa resa. En handuk som torkar yberfort, tar lite plats och verkligen fungerar. Värt.

http://www.rockcreek.com/images_products/item21700.jpgLyssnade på P3planet häromdagen om gramjägare. Det är vandrings och friluftsmänniskor som gör allt för att vandra med så få kilo på ryggen som möjligt men som ändå håller samma standard på campingen som när ryggsäcken var tyngre. Jag är väl så långt ifrån en gramjägare det går att vara med en väska som oftast snittade över 17kg men det fick mig ändå att fundera på vad man kunde spara in på. Min necessär är tung, dåligt planerad och ful. Så eftersom jag den kommande vintern kommer använda den varje dag gick jag och köpte en bra planerad, snygg och ultralätt necessär. Värt.


http://media.rei.com/media/yy/adfeed7c-0e9d-41bd-bf39-60b4d736d7a0.jpgKoncentrerat tvättmedel använde jag ungefär.. ..noll gånger förra resan. Med största sannolik blir inte antalet hemmatvättar mer än så denna gången heller. Det är värt att lägga 2$ hos ett tvätteri. Men ambitiöst nog tar jag i total förnekelse över att jag fortfarande är världens sämsta backpacker med mig dessa 89milliliter tvättmedel hela resan och sannolikt med hem igen.

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Noooes! :(

2010-08-10 @ 13:06:54
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Emelie

Måste erkänna att jag blir lite orolig för dig som ska resa helt solo till Central-Amerika. Det är ju inte helt okriminella länder direkt. Vill ju inte behöva betala lösensumma när du går och blir kidnappad eller nått i slummen i Mexico City. Det är bra att du har med datorn så vi ser livstecken från dig då och då. Ta hand om dig kusin! Och uppdatera ofta! (Kan tänka mig att din mamma har klump i magen och halsen =).)

2010-08-13 @ 22:34:11
Postat av: Nils

Tack Emelie. Min mor har redan förbjudit mig att åka. Argumentet att man lika gärna kan bli knivrånad här i Gbg, min polare blev det förra helgen, resulterade bara i att hon förbjöd mig att gå ut i Gbg också. Stackars mamma. Men jag ska ta det försiktigt så det löser sig nog!



2månader och en vecka kvar!

2010-08-15 @ 12:18:31
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: yeah

ÄNTLIGEN HAR DU BLIVIT AV MED HÅRET

2010-08-28 @ 23:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0