Farväl NorrJocke A.k.a Chopper Humping!

En era är över, NorrJocke for i förrgår vidare, passande nog norrut, till New York och sen vidare hem till Norrland.

Från att bara ha träffats över ett par hundra liter lao-lao i Asien 2008 och sedan sammanlagt i runda slängar hängt två gånger på två år till att dela allt dygnet runt i två månader i tacosens hemtrakter, central-amerika är det kanske inte många som skulle klara av.
Men vi har, trots att Jocke har sämre “musik”-smak än Bert Karlsson (en massa elektroniska (o-)ljud skulle jag vilja kalla det), gått ihop som piff och puff. Och att vi inte kände varandra innan vi åkte har bara vart en fördel.

De första veckorna hände det att jag visste mer om någon vi träffat på vägen två dagar tidigare än om Jocke. Vi hade all tid i världen så det blev inte lika intensivt vänskapsknytande och snabb-info-bytande med varandra som med de pocketförpackade vännerna man får på en buss eller i ett dorm i en timma eller ett dygn.

Men med tiden lärde vi känna varandra och även om vi ofta är varandras motsatser på alla plan inklusive det geografiska så har i alla fall jag knutit vänskapstrossar starkare än LaoLao-Whiskey.



Aliaset Chopper Humping växte fram tillsammans med en mycket välodlad handlebar-mustasch och alla utomnordiska människors oförmåga att uttala Jocke. -Yo Jucka! Som på engelska blir -Yo Humping!
Chopper Humping hade växt fram.

Ha det gött broder och lycka till med allt. Vi ses till sommaren!

 


Kommentarer
Postat av: NorrJocke

Tack för en Härlig tid mannen! Kör hårt på surfet nu! Ge mig dåligt samvete för att jag åkte hem och skicka hem några feta bilder på när du tar en fet våg. Är i New York nu. mycket stress... skiter i turismgrejen nu. nu jävlar ska det shoppas grejer inför vintern. TJO bro!

2010-12-10 @ 19:02:39
Postat av: Lulle

Chopper humper måste vara ett av de bästa nicekn jag hört på sjukligt länge!

2010-12-18 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0