Ingen Jul men en afton..

-Imorgorn är det jul gubbs, vill ni hitta på nått speciellt?.. frågade jag full av förväntan och med planer på enorma middagar och kanske dans kring en klittrig och julpyntad inhoppargran i form av en kaktus.
-Nej.. i kör fick jag som svar tillbaka.
-men.. men..
-Så gött att slippa allt det där va. Om var fjärde jul gått bort hade det vart perfekt tycker jag..
-..snyft..

Det blev helt enkelt ingen julbord, ingen gran och inga presenter. Men jag fick i alla fall igenom förslaget om gemensam middag. För även om julmaten består av vegetariska-wraps och guacamole så bör den i alla fall inmundigas i goda vänner lag, speciellt på självaste julafton!
Det blev en FAIL!
I chillaxemodet som vi befinner oss i, går ingenting att planera och givetvis började vi laga maten alldeles för sent. De två eldsnurrlärarna, Martin är kanske mer lärarinna men ändå, var tvugna att slänga i sig maten på stående fot eftersom de förväntades lära ut pyromani-dans hela eftermiddagen med inbokade elever.


Costa Ricansk Julmat..

Så julwrapsen fick jag inmundiga alene, och det mest juliga med den måltiden var Julnachosen som bestod av vanliga nachos, vanlig guacamole och med i sammanhanget mycket ovanliga men juliga russin. Aom.

Som tur var hade jag i alla fall en vän i Danny, Ze Americano, som jag hängt med på sistonne. Vi bestämde redan dagen innan då Piff och Puff lekt Grinchar att nått måste hittas på. Vi byggde helt enkelt en brasa. Som blev till ett bål, som blev till något som man hade kunnat hyra för logement på en strand i Thailand för 100Bath.

Den största Bonfiren någonsin kallade några locals vårt bål.


Fyra timmars släpande tog det att få ihop julbrasan..






God Jul från Costa Rica!


Kommentarer
Postat av: Ylva

åh så mysig jul, sån vill jag med ha!

2010-12-27 @ 22:23:30
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Anonym

god jul van....

2010-12-28 @ 17:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0