Jag tröttnar aldrig på Gallo Pinto!

Dagarna här på Playa Popoyo ser, så länge man lyckas hålla sin bräda ifrån stenar och taxichaufförer, näst intill precis likadana ut.

Vaknar tidigt runt 7-8a, käkar GalloPinto(=ris å bönor) kyckling till frukost. Chillaxar med en bok eller tar en promenad på stranden medan det är lågvatten.
Vid lunch käkar man GalloPinto kött. Sen smörjer man in sig med sololja och surfar/paddlar så länge man orkar. 
Efter det avnjuts minst en banana con leche (bananmilkshake) i valfri gungstol innan ytterligare ett surfpass börjar.
På kvällen spelar man kort/kollar på en film och äter, gissa.. Just det! GalloPinto fisk tillsammans med en eller två Toña (Nicaraguas svar på Balis Bintang , eller Thailands Chang eller Sälens Hof) innan det är läggdags.
Och om igen. Ett stort WIN! helt enkelt.


Ris, Bönor, Friterade Bananer och fisk/kyckling/kött bör ätas minst tre gånger per dag och efter det givetvis en Bananmilkshake!


Vårt hostel och Playa Popoyo vid lågvatten.

Jag har till och med haft ork och tid att leka lite med kameran, de ni!;

Synd bara att jag ser ut som om jag är dyngrak och tuggar fradga pga saltvattnet och zinkpastan.. 


Här har vi Andreas i en underbar solnedgångspose tillsammans med en Toña.


..och ett fotspår?

Men nu får det vara nog för imorgon tänkte jag och NWA inviga den nya nosen redan vid första högvattnet i gryningen. Klockan står på 05.00 och frukosten är redan inhandlad. God Natt och sussa sött!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Pheeeeta bilder brooooschan!!

2010-12-17 @ 01:38:34
URL: http://Www.jopho.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0