Vattenballongsvåld mot jätteödla!

(Jag vill varna känsliga läsare, följande anekdot, bilder och film innehåller vattenballongskrig emot Costa Ricas version av älg;leguaner. Inga leguaner kom till skada under äventyret. Tror jag..)

Jag vet inte om det är min ofrivilliga vegetarinism som föjde med pyromanerna och hushållet eller om det bara bor en liten jägare i varje före detta jägare/samlare men jag vaknade i alla fall häromdagen med en oerhört stark lust att gå på jakt.
Martin sov som en stock och var inte mycket till utmaning. Jag vet inte ens om han märkte att jag kastade en näthammok över honom och skrek:

-FÅNGAD!!!

Jag behövde helt enkelt en större utmaning.

Jag lade fram detta till min nya gode vän Danny över frukosten och hann knappt avsluta meningen innan han klämt ur sig:

-Let's fill a balloon with water and put it in the freezer. Then when the water is cool we'll just trow it at one of the Leguanas. They are coldblooded so they'll freeze and then we can catch them!!!

Jag blev helt stum, först och främst över att killen måste ha gått och tänkt på vattenkrig mot reptiler minst en gång mer än vad en normal man som inte sitter på mentalsjukhus gjort och sen för att det kan ha vart den bästa idé jag någonsin hört.

Sagt och gjort. Ballonger fylldes och vi gick i cirklar runt kylen i en och en halv timma med troligtvis mer stjälpande än hjälpande testkläm på vattenballongerna för att kontrollera temperaturen minst var tionde minut.
Tillslut var de äntligen kalla nog och jakten inleddes bland buskagen ovanför stranden..





Ett roligt inslag under jakten var då två killar från Alaska som hade hört talas om jakten kom för att vara med.
-Hey Guys! Heard you where hunting Iguanas, we are from Alaska and we love to hunt! Always wanted to eat an Iguana. What are you using? Spears? Slingshot? Harpune? Rocks?
-öh.. Hi, no we are trying to hit them with waterballoons..
-Waterballoons? how will that kill them?
Vi förklarade frysteorin och att vi mest vill fånga en, säga -WIN! medan vi höll i han och sen släppa den igen.
Alaskakillarna som troligvis hade dödat grizzlibjörnar med bara händerna sedan barnsben tittade på varandra och på oss igen.
De sa -I think we'll head back to the beach again.. och de menade -You guys are fucking lame, waterballoons?!?! PFFFTS!

Trots att Dannys basebollarm fick till ett perfekt headshot frös inte ödlan till is. Vi kanske siktade lite högt då vi gav oss på enmetare. Vi hoppas dock på bättre tur nästa gång och på grund av hur roligt vi hade måste jag ändå kalla dagen för WIN!

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Alltså, det är klart du ska hänga på dem och äta en Leguan? Jag vill!

2010-12-30 @ 19:28:39
Postat av: Anonym

Det verkar onekligen som ni har lite för lite att göra ...

2010-12-30 @ 19:29:46
Postat av: Ylva

alltså... hahahahahaha så jävla random o underbart

2010-12-30 @ 20:27:53
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: tom

Nisse din äckliga djur plågare

2010-12-30 @ 22:50:09
Postat av: Nils

I smyg ville jag givetvis också äta en, men steg ett var trots allt att få tag på dem. Vi har näst intill för mycket att göra om det inte hade vart för att jag var sjuk just nu..



och ja, det är nog lite äckligt djurplågeri, men vafan ödlorna äter ju varann hela tiden. En vattenballong mer eller mindre är ingenting för moder jords varelser..

2010-12-31 @ 00:02:15
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nadine

Hej! En kompis länkade din blogg eftersom vi ska dra till Costa Rica vi med, tänkte bara kolla upp lite insidertips, hur gör man central/sydamerika bäst? Något speciellt att tänka på? Hur är folket? Säkert/osäkert?

Vi åker framförallt iväg för att surfa, men båda är nybörjare. Vet du något ställe som skulle passa utan att vara för turistigt men ändå inte för lugnt?:) Bra hostel? Haha mycket att fråga här, hoppas du orkar svara!

2010-12-31 @ 00:33:57
Postat av: Nils

Tjena Nadine!

För det första skulle jag säga att om ni planerar att stanna en längre tid här nere så boka inte in allt för lång tid i Costa rica. Klart surfet är bra och stället är skönt men allting är dubbelt så dyrt som i Nicaragua där surfet är minst lika bra.



Här Santa Theresa/mam Pais är jättebra surf både för nybörjare och bättre surfare.



Om du mailar mig istället så kan jag skriva mer tips!



[email protected]



Mvh nils

2010-12-31 @ 16:45:46
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nadine

Okej mailat nu:) Men allvarligt talat vet jag inte om jag skrev rätt adress för jag kunde typ inte klicka på länken haha.

2011-01-04 @ 12:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0