Funäsdalen!

Min femte snösemester denna vintern fick Mowgli att att hicka av avund och påstå att jag har för mycket semester. Han har phet fel. Det finns inget som heter för mycket semester. Dessutom har jag noll komma noll ledigt på sommaren så det väger upp.

Det har i alla fall vart, för att än en gång citera coolakillen i snowroller, "ganska, gaaanska så nice!" Resan arangerades av en riktigt go gubbe från Kungälv som heter Bosse och hans lika sköna fruga. Varje år i sju år nu har de slängt ihop en massa nära, kära, kolleger, vänner, barn.mm för att åka upp till hans svåger/svägerskas gård i Funäsdalen.

Buss, boende och wunderbar trerättersmiddag varje dag för näst intill inga pengar alls. WIN! Och som vanligt slank jag in på ett bananskal. Måste säga att jag har tur ibland. Min gode men lätt retaderade skadeglade vän pettersom är uppe och arbetar i funäs snackade men sin gode vän Martin som jag gick 1an till 9an med. Martin berättade om resan och att det fanns platser kvar. Petter nämde mig och vips var jag på en buss med trettiofem människor varav fem jag kände sedan tidigare. Bättre blir det knappt. En massa nya vänner, ännu mer snö, och sen till råga på allt lyckades jag på trettiofemte försöket, efter trettiofyra landnigar på nacken och ryggen sätta mitt livs första backflip på snowboard! WIIIIIN IGEN!

Check me out!=)

 

Nu är jag dock helt slut efter en veckas konstant ramlande på nacken, en hel del alkohol och 15h buss i snöstorm. Sussa.. aaaaah!

Kommentarer
Postat av: mackanpackanlackankrackansakcna

fan vad jag hatar dig

2010-02-22 @ 18:24:28
Postat av: Nils

Fan också, jag har alltid misstänkt det..

2010-02-22 @ 18:45:26
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0