Home sweet home

Sådär! Nu har vi äntligen, efter tre flyttdagar, fått in alla våra elva tillhörigheter i lägenheten och fått något sånär ordning på sakerna. Jag har ännu inte hunnit skriva ihop några profiler över mina nya sambos, men nu när vi bor ihop lär det väl inte dröja länge innan jag har material till det så att det räcker och blir över. Kort introduktion får duga så länge:

Johakkim Carlstroganoff är bartender och givetvis sprit och drinkansvarig i vår grupp. Det är han som är min fotoguru och ni kan kolla in hans bilder på www.Jopho.se. Han är även grym på teknik och datorer och allt som hör därtill. Johakkim är även svensk mästare i att INTE svara på sin mobil. Man får räkna med 2-9veckor för ett svar på ett sms. Han har även (precis som jag) ett alterego "super-energi-mega-speed-Jocke" som kommer fram då och då, oftast på fredag- och lördagskvällar.

Linus Sevenforty är the handyman i vårt kompisgäng. Han köpte en volvo 740 som 18-åring och har sedan dess haft stämpeln 740 inristad brevid sitt namn "at all times". Linus Sevenforty är lackerare, men för tillfället arbetslös. Om någonting går sönder har Linus alltid en svetts i backfickan och "ordnar biffen" på "nolltid". Linus gillar blåbär och försöker likt ett Jehovas vittne föra över blåbärsentusiasmen på alla andra.

Jag har precis lagt ner två timmar i Paint på den exakta skalenliga ritningen ovan. Om någon tycker att den är ful så... http://www.youtube.com/watch?v=Va8ajksEGOw&feature=related

Mannen på bilden är vår granne Bert. Han har redan svurit över att vi lämnad trappdörren öppen och över att så mycke skit som vi släpar in lär väl väggarna trilla in. Även han är perfekt skalenlig. 1-20cm.

Eftersom Jocke inte anlände från Sälen försen idag så lottade jag och LInus om vem som skulle ha vilket rum.

Vi började med det mellanstora rummet. Tre lappar. Och rummet gick till..

Sen var det det största rummet med stort skrivbort och utsikt över liseberg, emot det minsta rummet med balkong som kommer bli riktigt nice till sommaren.

Två lappar. Linslus ap-arm avgjorde vem som skulle få härbärga i lägenhetens största sovrum..

Det blev jag!! WIN!


Kommentarer
Postat av: Mowgli

det hör väl till seden att fråga, inlyttningsfest snart? :p

2010-01-06 @ 23:36:53
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Martin

Ja precis!!



När är den?

2010-01-06 @ 23:53:27
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Emelie

Börjat spara till afrofluff igen ser jag. Digg!

2010-01-07 @ 19:33:32
Postat av: Emelie

Givetvis: Grattis till ny lägenhet! Och ser även jag fram emot inflyttningsfesten.

2010-01-07 @ 19:35:08
Postat av: Nils

Haha inflyttningsfesten? Vi ska ha bönemöte nästa lördag och stänka vigvatten på alla väggar, men annars blir det nog lugnt=)

2010-01-08 @ 19:58:44
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0