Kiteboarding!

För två sommrar sedan åkte jag och mina goda vänner Petrus Galli och Martin Muerte ner till varberg och apelviken för att gå en tredagars kitesurfkurs. För dem ledde detta till ett frosseri i kiteutrustning, en massa surfande på havet och ännu mer surfande på smhi's vädertjänst sökande efter dagar då vinden blåste tillräckligt mycket och åt rätt håll.

För mig ledde det inte till någonting. Försen nu! Precis innan förra månadslönen som jag i förhand hade bestämt skulle vara starskottet på sparande hann jag inhandla en kite, en kitebräda, en sele och en våtdräckt. I söndags blev det premiär.

Petrus Galli hjälpte instruerade mig hur utrustningen skulle riggas, hur man får upp draken och hur man ska stå.
-Så här?
-Ja, så loopar du draken för att få upp kraft.
-Så hä...ää...äää....ää..r???
Kastvindarna förvrängde min förvånade och aningen nervösa röst.

Jag sköt iväg som ett skott på första försöket och lyckades köra minst en 30-40m innan jag i min lycka började gå över på steg två, se snygg ut, alldeles för tidigt. En sekunds tvekan och smack blir man än en gång påmind om hur hårt vatten kan vara.
Men överlag gick det faktiskt riktigt bra, lyckades åka åt båda hållen och allt. Men! Ingen historia om någonting jag gör utan ett stort phett; FAIL!

Den här gången bestod Fail!en av att jag i en krasch tappade kontrollen över draken och störtade den rätt i en sten. Stenen uppskattade inte det och rev ett långt och smärtsamt ärr tvärs igenom draken. Flashbacksen från vinterns snowboard-möter-sten-och-spricker-andra-dagen var mycket överväldigande och jag måste erkänna att jag grät en skvätt.

-Neeeej!, det är bara det att jag fått saltvatten i ögat.. OKEJ!

Död.

Fick helt enkelt ägna mig åt fotande istället..

 

 

 

 

 

 

 

 

Korv med bröd till lunch, brännan ska det jobbas mer på.

 


Kommentarer
Postat av: Martin

Shoo!!!



Riktigt, riiiiiiktigt najs!!

2010-05-26 @ 21:42:47
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Bra bilder där kompis. Keep it up yo!

2010-05-27 @ 03:51:20
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Petrus Gali

Vill bara inflika att mästerbilderna på korvarna och grillandet i solen stod en annan suverän för! :)

2010-05-27 @ 18:28:24
Postat av: sofie

tjena!

Kolla in nya hemsidan där också backpackingboken finns. men vi har startat community.



www.backpacka.nu

2010-05-31 @ 18:53:08
URL: http://www.backpacka.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0