San Salvadore equal Managua..

Efter att mot alla odds ha överlevt San Salvadore tog vi oss vidare till ett annat guldkorn på död-mans-stad touren vi ofrivilligt hoppat på runt centrala central-Amerika.

Managua!

Enda stället i central-Amerika som är nästan lika fult, värdelöst och farligt som San Salvadore. FAIL!

Alla vi pratar med säger med världens alla olika accenter.

-Va? Stannade ni tre dagar i Managua? Är inte det typ värdelöst, fult och livsfarligt?

-Öh jo.. svarar vi och undrar själva hur det gick till.

Vårt första mission i Managua var att skaffa oss lite av den Nicaraguanska valutan. Cordoba!
På kartan visade det sig bara vara ett par kvarter till närmsta bank. Wunderbart, tänkte vi och tog våra skinande visakort och traskade ut genom ("entren") gallerporten som rostade ner våra kläder var gång vi gick in ut ut genom den. Som tur var mötte vi dock upp med vår värd och han satte genast igång med att näst intill skälla ut oss.

-No cameras! E du loco din dumma jävla viting! Är din största önskan i livet att bli Rån-Bög-mördad eller?
 Gissar jag att de första han sa till mig va. Så, jag gick in och lämnade kameran. Sen visade han oss på kartan att vi var tvugna att gå runt halva stan för att minimera risken för rånmord.
-Here they kill first, take stuff after. easier.. Då vet vi det.


Som ni ser här på den exakta avbilden av Managuas västra stadskarta, bodde vi aningen bättre här än i San Salvadore. Istället för att bo mitt i Ghettot bodde vi en hel gata ifrån en härlig samling unga gossar uppfödda med knivar istället för armar och med bläck istället för hud. Nästa gång ska jag fråga om jag kan få knäppa en lite pickeluring som minne. Hade vart fint med bildbevis.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej! Jag hörde på Norska radion att det skulle vara århundradets uppror i Rio, dom tre största gängen skulle slå ihop sig mot polisen.. Tänkte bara varna dig, om du hade planer att åka dit snart!

2010-11-28 @ 03:26:42
Postat av: Westman

Varför gick inte vänster istället för höger pucko =)

2010-11-28 @ 09:28:28
URL: http://sunilnamtesw.blogg.se/
Postat av: Syrran

haha, tänkte samma sak som linus :P Men se till att åka till ett lugnare ställe nu!

2010-11-28 @ 10:43:44
URL: http://muffinsmois.blogspot.com/
Postat av: Mor

Min lille Nils har inga sådana planer. Han reser tryggt och tänker på säkerheten i första hand.

Tack för att du talar om för mig när jag ska sluta läsa eller läsa med förbundna ögon.

2010-11-28 @ 16:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0