Motorcykelcrash och skogs"hajk"..

Tänkte slå mig ner här och skriva en text om hur påskhelgen började bättre för vissa -Mig och JoelBoelBambatant som jag gav lift till Säve i gryningen medan vi lyssnade på Chinese Man -Chinese man (låten och artisten har samma namn) medan solen steg upp över en sovande stad som glänste ikapp med det nu nästan utslagna löven på alla träd i Kungälvs inlopp.

Och aningen sämre för andra - En man som vurpat så in i på sin motorcykel och som sett tre bilar bara passera honom utan att stanna innan jag fick syn på honom där han låg och vred sig mitt på motorvägspåfarten. Jag trodde först han var död, men då jag såg att han rörde på sig medan jag på breställ burnade över tre refuger och en gräsmatta medan jag i luren ringde 112 förstod jag att han förmodligen bara hade en hel del blåmärken och att motorcykeln troligtvis mådde sämst av de två. Skrot är rätt ord.



Ambulansen var där på max tio minuter och konstaterade nog samma som jag. En av ambulansmännen med en choppermustasch som skvallrade om ett brinnande mc-intresse såg till och med ut som om han hade mer medlidande för hojen än för den chockade mannen i trasor till mckläder.

Men det här hinner jag inte skriva om för nu ska jag dra med mig Petrus "dolf" Galli, Mackipack, Limpus W, Christian och Emil ut i skogen för en fiske-vår-hajk som troligtvis med tanke på att jag med mitt ben inte kan gå och mängden alkohol vi har med oss mer kommer bli en vuxna pojkar spårar ut tillsammans i skogen.

Om vi överlever.. Vi ses imorgon.

Kommentarer
Postat av: Moa

Du verkar alltid vara där det händer! Hur gör du?

2011-04-26 @ 15:54:07
URL: http://meanwhileinsweden.blogg.se/
Postat av: Nils

Haha Jadu det måste vara för att jag är den enda som är ute och kör klockan åtta på morgonen på en lördag antar jag;)

2011-05-02 @ 21:11:08
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0