Fyr o tyve år.

Imorgon är det dags igen, att fylla år alltså. Tjugofyra år och nu börjar det här med att fylla år verkligen att kännas. Tjugofyra år måste jag ändå säga fortfarande är rätt gammalt trots att jag själv nu nått dit. Inte som det var när jag gick i trean och tyckte folket i sexan var näst intill hur gamla som helst för att bara några kungspel på skolgården senare stå där själv och inse att det var i nian som de riktigt stora killarna gick. Ett par fjortisfyllor, tand mot tandförsök till hångel och ungefär 40cm senare gick man ut nian och insåg att det var då man fyllde arton och fick köra bil som man var stor.. Osv osv..

Fram tills nu då. Tjugofyra lät vuxet förr och det gör det fortfarande. Hade jag vart Amerikan hade jag fått köpa vapen i sex år, och om jag hade haft lust för det, porr i tre.

Men en sak som kanske är bra och kanske är dåligt är att jag helt ärligt kan säga att för första gången så känner jag mig lite äldre än senast jag firades med tårta. Lite äldre, lite mer erfarenheter och ännu ett steg mot det stora målet att bli vis. Bara en sån sak som att jag verkligen vill börja plugga. Hade jag sagt det till mig själv för två år sedan hade jag skrattat och pekat och eventuellt doppat min nya jackas ärm i en slaskpöl som straff för sådanna dumheter till ideér.
Men nya mogna tjugofyraåriga jag är inte sån.

Nu ska vi baka semlor att bjuda alla som vill ha på imorgon som födelsedagskalas.

(Vi är ännu en gång utan internet i lägenheten, därför är jag lite kortfattad här på gangbangbagel)


Kommentarer
Postat av: Karlstad

Underbar blog. Ska börja följa. ..

2011-02-05 @ 00:34:42
URL: http://www.frisorutbildningar.com/
Postat av: Emma

Grattis :) Jag fyller 24 om två veckor så det är skönt att höra att jag inte är den enda som tycker att det är då man blir gammal :)

2011-02-05 @ 09:06:56
Postat av: Far

Grattis min unga son, du är en barnrumpa allt annat skulle tyda på att jag är en gubbe. Även din unga mor hälsar

2011-02-05 @ 10:54:48
Postat av: Martina

Grattis! Hoppas du får en kanon dag! :)

2011-02-05 @ 11:18:03
URL: http://martinapalmqvist.blogg.se/
Postat av: Maja

Ett gigantiskt Grattis, du vise man! :) ha en underbar födelsedag!

2011-02-05 @ 20:45:18
Postat av: Nils

Tack så jättemycket och grattis i förskott Emma! Pappa du har vart gubbe länge;P



Puss på er alla!

2011-02-05 @ 22:46:01
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Moa

Grattis Nils!

24 är min skräckålder, 25 känns mycket bättre ;)

2011-02-07 @ 09:06:27
URL: http://meanwhileinsweden.blogg.se/
Postat av: Lisa Wengel

Hej hej!

Jag heter Lisa och har nyss börjat jobba som ”linkbuilder” från England.

Jag läste din fina och intressanta blogg och tänkte fråga dig om du skulle vara intresseradi att lägga upp en länk på din blogg åt mig?

Om du har frågor så skicka bara ett email så ska jag försöka svara så gott jag kan!

Tack så jättemycket för hjälpen!!



MVH

Lisa Wengel

[email protected]



2011-02-07 @ 15:22:32
Postat av: Kursaren Anders

Vad skulle du säga är det mest onyttiga i en normal måltid nuförtiden? Det vita brödet? Jag tycker det i alla fall.

2011-02-07 @ 21:34:57
URL: http://www.bartenderutbildningkurs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0