Killen som utformade pillren mot halsont måste ha älskat Ironi..

Först kom febern och jag blev om möjligt än hetare än jag redan är. Sen kom huvudvärken och ett sanslöst sömnbehov. Det kunde jag dock inte ge vika för eftersom jag redan var inbokad för "kurerande" bivakgrävning i snålblåst på avalanchekursen. Men plötsligt samma kväll hade det gått över. WIN!

Lycka.. tänkte jag ..för en gång skull klarade jag mig lindrigt undan en förkylningsepidemi. Sen började det klia och svälla i halsen och jag funderade på att tatuera varsit stort FAIL! i gothicstil på den del av min kropp jag kommer minst överens med. Mina Halsmandlar.

Som tur är har vi en naturläkare i umgänget som jag speedskrev till över facebook. (Jag vägrar fortfarande till mina vänner stora frustration skaffa mig en telefon. Semester är semester!)
Hon kom springandes med en pillerburk som enligt henne var citat: The fucking Shiznit against throatpain!

Samtidigt som jag funderade på om det var med de orden hon rekommenderade pillren till sina vanliga patienter skruvade jag med vis ansträngning av det barnsäkra locket och kollade ner i burken.



WHY OH WHY!?!?! är halsontabletter alltid gigantiska!?!?! Här kan jag knappt svälja mitt eget saliv och i min hand får jag botemedlet i samma storlek som en vedpellets. Det enda som saknas för att göra sväljandet lite, liiite svårare är rostiga metalhullingar längs sidorna på "pillret" så att det river upp lite blödande snabbinfekterade sår när vi ändå håller på.


Så här sitter jag nu ensam i lägenheten medan alla andra är i backen och avreagerar mig med hårdrock i form av Inflames och Staind samt virkning. Fungerar mellan till måttligt bra..


Såhär ser jag ut då jag är riktigt, riiiiktigt arg och frustrerad. Inom mig pågår en intensiv fäktningsmatch mellan de två onda halsmandlarna och den gyllene Riddaren Sir Immunförsvar.


Kommentarer
Postat av: ylva

jag HATAR mina halsmandlar. det är min största rädsla. STÖRSTA.



krya!

2011-02-15 @ 19:06:35
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Karin

Hoppas att du inte hinner virka för mycket på dagtid.

Krya på dig.

2011-02-15 @ 20:55:10
Postat av: Christina

Hallå hoppas du mår bättre. Trevligt att du följer

i mosters spår. Välkommen till klubben.

2011-02-20 @ 12:00:54
URL: http:///nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0