Lavinkurs

I mitt nya aktiva liv där hajkning, även om det än så länge bara har råkat bli på platten vilse i skogen, är lavinkunskap givetvis eller förhoppningsvis (behöver jag dem har jag troligtvis lyckats ta mig längre än till nedersta liften) en viktig faktor. Det ger mig en bra mycket större chans att kunna avsluta en bra dag med en lagom kyld Caribooöl istället för som en Caribooöl glömd i frysen.

Så när Simon the dansk härom veckan kom hem från backen och berättade att han fått lift med frugan till en lavinlärare som höll privatkurser och som hade en helg ledig för oss var jag inte sen att tacka ja.

Så idag klockan 19:00 knackade Intruktör-James tillsammans med sin fru och två andra som också vill undvika lavindöden på dörren och vi intog studieposition vi vårt köksbord. Några powerpoint presentationer och lösblad senare och jag har bestämt mig för att lägga av med snowboard helt. FAIL!

Nej, riktigt så illa var det kanske inte men man kan ju inte säga annat än att man har levt lyckligt ovetande om den vita döden som tydligen lurar vid varje snödump, vindpust, temperaturföränding, solskensdag, dåligt markunderlag osv.. osv..



Imorgon ska vi gräva i snön och beräkna vinklar från klockan 9-18. Det ska samtidigt dumpa upp till 30cm.

Woopido.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det låter lärorikt och spännande.

Per-Erik hälsar att han tycker att det är skönt att veta att du håller dej till pister hädanefter.

2011-02-12 @ 14:54:14
Postat av: RESESNACK

Vad intressant och spännande ändå!

2011-02-13 @ 11:33:55
URL: http://res.se/blogg/resesnack/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0