Air!

Det blir inte direkt någon internationell integration på en Feed the Swedes-middag i och med att det i alla fall denna gången var enbart Suecos där, men däremot knöts band inom hemlandets gränser som aldrig förr. Jag hittade, eller rättare sagt hittades, av ett gäng likasinnade som precis som jag inte vill något hellre än att lyfta från pisten och snurra i luften hellre än att öva carving då the hot Pow lyser med sin frånvaro.

Luleå, Stockholm, Falun, Halmstad, Göteborg, Funäsdalen och säkerligen någon mer ort var representerad då vi trotsade lagen och lämnade alpineresorten och traskade en bit bort på fjället för att bygga årets första hopp.
Efter ett par tio hopp som resulterade i både ett efterlängat underställ av iskristaller närmast huden, samt ett par mycket trötta ben från det ständiga kutandet upp och ner för berget hade jag då sol-ljuset var påväg bort, svårt att ta mig ner för berget.


Mina fingrar strejkade redan efter ett par foton i kylan, men fick i alla fall Falu-Fredrik att fastna på bild mitt under en flygtur.

Löftet om försäsongsträning jag gav mig själv förra säsongen då jag insåg bristen i mina för längesedan forlorade bandybenmuskler hände liksom aldrig och nu är träningsverken ett faktum. Ett efterlängtat faktum!

Det var dimma, kallt, skarsnö och blåsigt. Men lätt den bästa dagen hittills. WIN!


Kommentarer
Postat av: Roliga Sevärdheter

Försöker själv lägga av med spriten. Inte helt lätt kan jag meddela. cfu Det här kan te sig problematiskt, men det är det inte.

2011-01-25 @ 22:40:49
URL: http://paris-guide.r76.se
Postat av: Nils

Øh va?

2011-01-26 @ 03:20:58
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0