"Feed the Swedes"

Trots att jag ofta skriver om hur Allah, Gud eller Ganesha måste ha haft ett finger med i spelet då det ibland känns som man har för mycket tur på en och samma dag, är jag egentligen en mycket övertygad ateist. Ur min synvinkel känns som om de svar religion gav folk förr i tiden nu har besvarats av veteskapen och att religion ändå oftast har gjort mer skada än nytta historien igenom.

Söndagar i huset mitt emot Fernie Real Estate är det dock ett gäng sköna "Christian Pow Chredders"(eller nått liknande) som gör sitt bästa för att väga upp all ondska under korstågen genom att dela ut gratis mat.
Och det lyckas de helt utmärkt med.

Vi har gått förbi skylten som är stor och vit med texten "Mata Svensken""Free Food Sunday at 7pm" ett par gånger och skrattande undrat vad fasen det var för ett ställe. Men efter att ha vart ute och stött på mer svenskar (vi är verkligen överallt här) som sett skylten och tänkt kolla in det hängde jag och mina två svenska sambos på.

Som "the Christian Pow Chredder" #1 beskrev det; -If I was in a country on the other side of the world and saw a sign that said free food I would defenitely go and think it was awsome so..


Hungriga svenskar..


Egentligen är det för människor från alla världens länder men jag antar att vi Svenskar var de åpnaste och fattigaste så de döpte middagen till Feed the Swedes och inleder tydligen varje år med en middag för enbart svenskar.

Så från att ha vart en av max tre-fyra svenskar, ibland ensam, i Central Amerika satt jag igår och njöt av köttbullar, potatis, brunsås och Lingonsylt (-straight from IKEA dude..) tillsammans med runt en 20-30 Svenskar och en Norsk någon smugglat in. Riktigt trevligt och jag sa till och med Amen efter bordsbönen bara för att visa hur tacksam jag var för att dessa eldsjälar till kristna puderåkare bjuder oss på lingonsylt.

Jag tror nog att bara denna middagen minst vägde upp för häxbålen i Europa och ett par söndagar till så ska jag nog kunna förlåta dem för tiondet som gick/går rakt från fattiga bönder till enorma kyrkbygnationer. Efterätt på det så kommer jag nog över korstågen också!

Söndagarna är bokade framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0