Snabbupdate i bilder..


Här är jag alltså nu..


Första dagarna som vi spenderade letandes efter boende snöade det så in i..

 
The dansk; Simon träffade jag/vi på hostelet Raging Elk medan Sigrid och Malin och jag fick kontakt över freeride och via mail redan för ett par veckor sedan.


Jag skickade efter boots och hjälm hemifrån men resten sprutade jag pengar på. Lavinspade, sond, gps-transiever och ny bärda+bindningar. Det är så mycket lättare att köpa leksaker än kläder om nu gps-transiever som mer är troligt kommer att rädda mitt liv i detta lavinparadis, räknas som leksak.



Eftersom det ändå regnade och jag inte hade uttrustning drog mina nyblivna sambos ut mig på galej. Min nya jacka är föresten phet för er som inte ser det. (modeblogg-varning igen)


Tillslut hittade vi en lägenhet som ville ha oss. Här ser ni vardagsrummet, köket samt mitt och Simons rum. Förutom det har Sigrid och Malin ett sovrum och Emer (en Irlänska vi hittade på vägen) ett annat.


Och TILLSLUT! kom kvittot på att mina grejer anlänt till postkontoret i Fernie. WIN!


Passande nog samma dag som minusgraderna och solen bestämd sig för att titta fram. Alla sa att det var den sämsta, isigaste dagen på hela veckan och att det till och med varit bättre när det regnade. Jag var dock överlycklig och brydde mig inte det minsta.


Salomon Grip Magnum 158. Rockerhyrid som killen kallade det i affären. Nu behövs bara lite puder för att testa den på riktigt.




Det gröna "buskarna" i mitten var fram till någon gång i helgen skog. Sen kom en lavin och bestämde sig för att plöja ny backe. Kapade alla träden vid roten och gav samtidigt mig ännu lite mer respekt för laviner.


Fernie by och Ridgemount Ave där vi nu firar vårt nya bredband samt väntar på snödump..


Kommentarer
Postat av: Berndt

foto jag säger bara bäst

2011-01-21 @ 03:30:51
Postat av: Syrran

snygg bräda! :)

2011-01-21 @ 09:29:22
URL: http://muffinsmois.blogspot.com/
Postat av: Putrik

Hur fasiken haru råd o resa hela tiden? Har inte läst din blogg så länge men det känns som att du reser hela tiden ju :O för övrigt så äre en grym blogg (Y)

2011-01-21 @ 19:09:17
Postat av: Nils

Jag jobbar runt 250h i månaden i sex månader och sen åker jag. Så har det i alla fall vart två år.

Tackar Moa, I like it alot=)

2011-01-22 @ 01:10:55
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Far

Längtade du hem när du valde bräda, den ser ut som gubbatäcket som jag fick av farmor ;->

2011-01-22 @ 13:07:04
Postat av: Nils

Jag håller som bäst på att "sticka" upp den nu så den blir bara phetare och phetare far..=)

2011-01-25 @ 01:47:33
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Linus

Fan! Jag vill ocksa!

2011-01-25 @ 06:28:25
URL: http://sunilnamtsew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0