Utan kläder i New York.. KALLT!

Det var bara två personer framför mig i kön till baggageincheckningen då jag plötsligt vaknade ur koman man lätt hamnar i efter en heldagsbusfärd. Jag hade glömt byta om till långbrallor och skor.

Jag fick helt enkelt lämna kön, byta om och ställa mig längst bak igen. Jag tog på mig mina enda långbyxor som är ett par tunna cargopants, mina tunna tygskor och slängde ner den enda tjocktröjan jag ägde i handbaggaget. Jag tvekade en stund över jackan och mössan, men bestämde mig för att bara lägga dem överst i det incheckade baggaget och plocka fram dem när jag väl nådde New York. FAIL!

Vid mellanlandningen och gränskontrollen i Miami kände de Amerikanska gränsvakterna att det nog var bäst att prioritera de trettiofyra personerna i US-Citizens kön med sju öppna luckor och inte de tvåhundrafyrtio i visitorskön som fick nöja sig med en lucka. Exakt klockan 06.59 kom jag godkänd och med nytagna fingeravtryck in i USA. Klockan 07.12 skulle mitt nästa fly gå och då hade jag fortfarande inte hittat min väska och kommit igenom tullen och ännu en securitycheckpoint. Jag sprang som en galning och knödde mig före i köer bättre än klimpen i Bert-filmerna och han tillslut med flyget som väntade femton minuter extra på mig med runt 200 onda ögon som följd då jag äntligen flåsande slog mig ner på 22F.


Jag och min nyinköpa Giantsmössa i New York City..

Ett par timmar senare då jag stod ensam kvar vi det rullande bandet och såg hårborsten någon måste ha tappat åka förbi för sjunde gången, kände jag mig lite som Stig-Helmer och insåg att min väska nog inte hade haft samma tur och nog inte hade hunnit med planet.

Om jag hade haft alla mina kläder hade jag haft för lite kläder och nu låg jag inne med mindre än hälften samtidigt som jag såg stod på snö för första gången på tio månader. Jag fyndade snabbt vad jag trodde var en New York mössa för $5 på flygplatsen och efter det har alla på stan ropat -GO GIANTS! när jag gått förbi. Tur att jag valde ett lag folk gillar tänker jag och gör tummen upp tillbaka.

Förövrigt måste jag säga att jag än så länge verkligen älskar New York. Inga kläder, förkyld, snorig och ännu en gång med rejäl brist på sömn irade jag idag runt i The Big Apple och fick fråga om hjälp ungefär vart tionde steg. Alla är hur trevliga som helst! Busschauffören som ganska snabbt märkte att jag inte var jätteruttat gav mig en guidad tur och en gratisbiljett till nästa buss, två gubbar som jag trodde vart vänner i sextioår, men som visade sig precis ha träffats bjöd in mig i en djup diskution om vad jag inte får missa när jag är ung. En kvinna som jag frågade efter vägbeskrivning följde mig två kvarter åt fel håll för henne bara för att se till att jag hamnade rätt. UNDERBART!






Och se där vem som kom och mötte upp, Mick-Mitch i egen hög person har två veckor kvar här innan han lämnar för Australien. Fick till och med låna två tjocktröjor och vantar av honom så nu är det ingen stress med väskan längre.


Tillsammans kollade vi in NILS fitt center, som tydligen är ett stort märke här. Kan hända att det innan expertbildredigeringen utfördes stavades NILS fit center. Men det är hystersikt roligt i vilket fall! WIN!

Kommentarer
Postat av: Mathias Bjärsved

passa på o handla Quicksilver om du behöver kläder, bra mkt billigare i usa än Sverige. Finns en butik vid times square, västra sidan. Hur länge ska du pumpa puder sen då? :D

2011-01-07 @ 17:27:03
Postat av: Nils

A jag märkte det igår. Just Quiksilver är fan hur billigt som helst=) Jag ska och shoppa på några outlets idag eller imorgon och då blir det nog en hel del kläder förhoppningsvis.



Jag ska stanna så länge pengarna räcker, förhoppningsvis hela säsongen ut!



ha de!

2011-01-07 @ 17:45:37
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Ylva

haha kan inte annat än älska dina äventyr och händelser!

2011-01-07 @ 19:09:42
URL: http://lovelive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0