Hopplöst utan hopp..

(Svar ja, ovanstående är en så kallad "dålig" göteborgs-ordvits.. Förlåt.)

En girig idiotj-vel har sabbat det för alla andra!

Jag är just nu långt ifrån, min gode vän Martins namn på mental lycka, La Zona. Visst är jag jag långt ifrån hemmavid och alla vardagsbekymmer som slit och vardagsliv. Men jag har ändå hamnat fel. Strax efter jag hyrt en lägenhet i tre och en halv månad för ungefär SvinMycketPengar, fick jag reda på att de inte längre har någon park här. Nähä.. Då får man väl bygga sin egna hopp.. tänkte jag medan jag köpte ett säsongspass för ungefär ÄnnuMerÄnJätteMycketPengar.

Not!

"Building of jumps will result in revocation of skipass and all skii-privileges" står det då på stora skyltar ööööverallt. Nähä igen.. då får man väl helt enkelt bygga i offpisten då.. tänkte jag och läste vidare på skylten "This applies to the whole Mountain both in and out of bounds"

Då fanns det inte många fler "men.." att jobba vidare på ens för en positiv själ som jag hoppas att jag är. Visst var det svinkul att åka bräda backe upp och backe ner när man inte gjort det på tio månader, men dag två började upp och ner åkandet påminna om de andra tjugo åren av samma sak. Inte direkt jätteutvecklande om man hade hoppats på att lära sig backside 540' denna säsongen.

Varför är det nu så att de för fem år sedan förbjöd allt vad Big Jumps heter?

Jo, det är för att det var en "skön""medelsmart" lirare, som enligt honom själv i rätten var helt ovetande om att man kan skada sig om man åker i fullfart nerför en backe på en snowboard och ut över en tvåmeters kick. Han vurpade givetvis och slog sig. Chocken för den stackars mannen var total och han vrålstämde berget eftersom det givetvis var deras fel.

Eftersom systemet verkar vara ungefär lika smart som Osköningen till misslyckad snowboardåkare vann han givetvis och fick en hel massa pengar.
Skit! tänkte RCR (Resort of the Canadian Rockies) som äger Fernie och en massa andra anlägningar här och förbjöd allt vad Big Jumps heter så snabbt att inte ens ett proffs på benbrott som jag skulle haft en chans att bryta armen.

Så nu jobbar jag hårt på att hålla ett gott humör samtidigt som jag ber till skyarna att det dumpet på 10cm idag inte ska vara slutet utan bara ett förspel på en riktig snöstorm med 100cm perfekt puder. Som jag i och för sig inte kan bygga ett hopp och landa på huvudet i, men som i alla fall hade vart riktigt rolig utmanande åkning.


Som tur är har jag i alla fall en riktigt go gäng att hänga med. Från vänster: Emer, Simon, Jonas, Malin, Sigrid och jag.

Det står givetvis på nätet att de inte har några big jumps och vad det är för regler som gäller, vilket jag hade kunnat läst och begrundat om jag någon gång lärt mig att researcha något innan jag beger mig dit. Alltså jag har mig själv att skylla (och idiot-osköningen som stämde) och det är som det är, så nu ska jag gaska upp mig! BASTA!


Kommentarer
Postat av: Ylva

det sög ju lite grann eh! men finns det inge andra berg runtomkring som har snowparks eller diverse???

njut av pudret om ni har det där, här har det knappt snöat alls på ett bra tag, så var det varmt så ena dagen var det slushy och andra isigt, men jag är fett glad ändå :D kan åka lite i parken åt dig med, men jag är inte lika duktig som dig.

2011-01-21 @ 10:56:03
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: mackan

Du borde komma till kungälv, här finns hopp i skidbacken och allt!

2011-01-21 @ 17:56:43
URL: http://www.marcuslarsson.nu
Postat av: Nils

Ja det gör det verkligen, men idag kom det lite puder så då blev jag lite lyckligare. Det finns tydligen en park i Castle mountain som inte är så långt härifrån. Ska lifta dit nästa gång det inte snöar.

Eventuellt liftar jag till Fontin om den planen inte funkar mackipack=)

2011-01-22 @ 01:01:12
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0