"Overweighty foodstore"?!

Någon av de första dagarna här i Fernie satt jag och mina kära sambos i liften och diskuterade hur fel vi haft i våra förutfattade meningar angående Nord-Amerikanarnas fläskfettovikt.
-Inte en enda permobiltjockis i hela stan vad jag har sett än så länge.. sa jag som ville uppleva den äkta nord-amerikanska fetman jag sett på film, besviket, måste vara värre nere i USA..

Ett par dagar senare då vi satt inklämda mellan många förtärda paket bacon i form av mödrar och fäder till hockeylirarna på isen nedanför insåg vi att det kanske inte var så konstigt att vi inte sett så många stereotypa Nord Amerikaner i backen. Hade de vart där hade de inte vart stereotypa. Vill man bli riktigt fet så kan man inte hålla på och larva runt med en massa fritidsaktiviteter.


Att den lokala mataffären heter Overwatea foods är nästan lite för kul, även om jag lärt mig att det betyder något annat.

Men trots insikten om att övervikten är betydligt högre på hockeyläktaren än i backen så måste jag faktiskt säga att över lag är tjockisarna inte alls så över-representerade som jag trodde de skulle vara här. Jag tog upp detta med min mycket rippade sjukgymnast Crazy-Lynn och hon bara skakade på huvudet.

-This city is an exception. I mean we are nothing if you compare to southern USA but as soon as you leave the city and get out on the country side.. It's an epedemic. Here everyone is into skiing and mountainbiking, fishing and hikeing and just the fact that we in this little fourthousand city have as many health and organic stores as we have..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0