På väg hem.

Så var det gjort. Biljetten hem till Göte-la-borg är efter trettiofem minuters "vem kan segla för utan vind"-raspande på trumhinnorna i telefonkö ombokad till i helgen.

Visst känns det tråkigt att jag inte fick gjort den sässongen jag hade velat, men då jag klättrat så mycket på väggarna medan de andra varit ute i backen att min kropp börjat odla spindelklister på fingrarna samt att jag då och då utbrister i spontana galna proffesorn-skratt är jag orolig för att både min fysiska och mentala hälsa inte klarar av mer Ridgemont Ave-häng.

De enda jag behöver klura ut nu är hur jag ska ta mig de tjugonio milen till Calgary's flygplats. Valet står mellan att åka dyr greyhound mitt i natten, åka ännu dyrare shuttlebus eller börja gå på kryckorna redan i morgon. Det lutar mot det senaste, men vet någon någonting om någon som möjligtvis ska åka någonstanns i närheten av Fernie till någonstanns i närheten av Calgary någon gång under detta veckoslut är jag mer tacksam än någonsin.

Stay black!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag hämtar dig på landvetter sen iallafall :)

2011-03-23 @ 08:27:30
URL: http://muffinsmois.blogspot.com/
Postat av: Nils

Man tackar systra mi!

2011-03-24 @ 00:38:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Christina

Välkommen hem.

2011-03-24 @ 11:06:50
URL: http:///nilsjohansson.blogg.se
Postat av: Fia

Jo, jag har hört att sitta på Gillis kan bli jädra trist i längden! De brukar hänga hälften av tiden inne på barer i Bali. Själv föredrar jag äventyr-händelser framför partey. Supa sig full kan jag göra hemma om jag känner för det.



Visst skulle jag också kunna kalla mig för feminist.. men jag väljer ordet beroende på vem jag pratar med. Det är ju ett ganska brett ord när det kommer till innebörd, och könskrig retar gallfeber på mig!



Så du ska ut och resa igen? Vart bär det hän? På detta inlägg verkar det inte vara länge du varit i Sverige...

2011-03-26 @ 00:24:58
URL: http://dimmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0