Sommarkickoff!

Detta inlägg skulle egntligen bli om helgens bravader och fyllt med bilder, så blev det inte.. Men ändå! Jag han i alla fall skriva lite.

.........


För några veckor sedan mailade jag min gode eldsnurrande vän Martin som varit borta från Sverige så länge att han nästan glömt bort att fast det nästan alltid är sådär fööör gött när man är på resande fot, finns stunder här hemma som är minst lika bra och som kanske till och med lite bättre eftersom man sällan förväntar sig dem.

Vad jag skrev var att jag faktiskt redan efter ett par veckor här hemma har upplevt flera stunder med göttfaktor på Costa Rica -nivå. Det kan vara allt från att sitta själv i bilen en kolmörk regnig morgon då molnen plötsligt delar sig likt vattnet i den där historien om Schezuz och visar upp en strålande soluppgång på vår osthåls-ozonhimmel i precis samma sekund som någon på radion för en gång skull har fått för sig att spela en låt som varken har ordet "hustla" eller något som helst rim på "destiny" i sig. Göttfaktor 9.

Eller när jag för första gången kunde pumpa mig svettig hos sjukgymnasten sedan knäskadan och fylldes med så mycket energi att jag troligtvis hade blivit stoppad för drogkontroll om någon polis hade sett mig där jag sprang hela backen upp till Kapellplatsen skriksjungandes Rockylåten. Göttfaktor 8,4.

Eller som när jag tillsammans med mina vänner/kollegor fyller två bilar med öl, bra musik, en grishund och lite klätterutrustning för en helg i stockholm som rymmer ett trädklättrings SM, flera brottningsmatcher i buskage, dansande natten lång och raketen (ni vet den man kör med barn på jul) tillsammans med 40trädklättrare under en bro klockan fyra på morgonen. Gött faktor 11.

Okej, vi kanske inte har sommarvärme varje dag bara för att det snart råkar vara sommarmånad på kalendern, okej vi kanske inte har surfvågor, sandstränder och fullmoon fester på stranden en gång i månaden. Men när solen väl kommer fram.. då!


Kommentarer
Postat av: Helena

Härligt! Det blir vad man gör det till. Och se lycka i dom små tingen - det är det bästa!

2011-05-25 @ 05:54:29
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack Nils, precis vad jag behövde, tack.

2011-05-25 @ 19:34:22
Postat av: aw

Jag håller med dig Nils. Om man är utomlands mycket och sen kommer tillbaka till Sverig igen så kan man få "göttfaktor" här också. Njuter fortfarande av varmvatten i kranen på morgonen. tvättmaskin! täckning på mobilen. Betala sina räkningar via en liten dosa istället för att köa flera timmar på banken i 35 graders värme.

2011-05-27 @ 16:49:00
Postat av: Nils

Precis, göra det bästa av allt och fokucera rätt helt enkelt! Varmvatten i duschen är sjukt värt!:-)

2011-05-29 @ 18:32:56
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0